Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC baharu ditawarkan pada harga RM528,888  | DagangNews Skip to main content

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC baharu ditawarkan pada harga RM528,888 

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 29 April - Mercedes-Benz Malaysia memperkenalkan Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC baharu pada harga atas jalan RM528,888 (termasuk 10% ST) tanpa insurans untuk Semenanjung Malaysia, yang mentakrifkan semula penanda aras dalam domain SUV mewah.

 

Model yang diperbaharui ini mempunyai reka bentuk dikemas kini dan serba boleh, menjadikannya rakan kongsi terbaik untuk ekspedisi keluarga yang meluas, memastikan keselesaan dan kemudahan yang tiada tandingan di sepanjang perjalanan.

 

Ketua Pegawai Eksekutif & Presiden, Mercedes-Benz Malaysia, Amanda Zhang berkata, dengan estetika luarannya yang tersendiri dan dalaman yang mewah, GLE berdiri sebagai contoh kecanggihan.

 

 

GLE

 

 

Reka bentuk luaran AMG Line, yang diserlahkan oleh gril berlian ikonik yang menampilkan corak Mercedes-Benz dalam krom, memberikan GLE dengan kehadiran yang menawan lagi anggun, bukti sebenar komitmen jenama itu yang tidak berbelah bahagi terhadap falsafah reka bentuk 'Sensual Purity'.

 

Sementara itu, dalam lingkungannya, GLE memancarkan gabungan kesukanan dan keanggunan, menampilkan peralatan terkini dan inovatif seperti sistem bunyi sekeliling Burmester® dengan Pemperibadian Bunyi, dilengkapi dengan sistem multimedia MBUX kami yang canggih, memastikan setiap memandu adalah simfoni kemewahan dan kecemerlangan teknologi.”

 

 

GLE

 

 

GLE baharu didatangkan dalam varian hibrid ringan dengan teknologi 48 volt dan Penjana Pemula Bersepadu generasi ke-2. Enjin 6 silinder dengan peningkatan kuasa (+10 kW / +14 hp) dan 500 Nm tork, transmisi automatik 9G-TRONIC, dan sistem pacuan semua roda 4MATIC membawa pengalaman pemanduan biasa Mercedes-Benz ke tahap yang baharu membolehkannya mencapai pecutan 0-100 km/j dalam 5.6 saat (sebelum ini 5.7 saat).

 

Reka bentuk luaran

Beberapa perubahan terperinci pada bahagian luar memberikan GLE penampilan yang lebih moden. Bampar hadapan baharu memberikan lebih kehadiran visual.

 

Bahagian luar AMG Line juga termasuk gril berlian dengan corak Mercedes-Benz dalam krom, apron hadapan AMG dengan elemen kemasan krom, panel ambang sisi AMG dan pelapisan gerbang roda dalam warna kenderaan, serta apron belakang AMG dengan rupa diffuser. masukkan.

 

GLE baharu didatangkan dengan roda aloi ringan berbilang jejari AMG 21-inci yang dipasangkan dengan cakera brek yang lebih besar.

 

 

GLE

 

 

Apa yang dipanggil suar cahaya di lampu depan adalah ciri Mercedes-Benz. Dengan LED MULTIBEAM, empat titik cahaya melengkapkan tanda lampu siang yang tersendiri. Pereka bentuk juga telah menyemak bahagian dalam lampu belakang: pada GLE, tanda cahaya dibentuk oleh dua blok mendatar.

 

GLE baharu boleh didapati dalam pelbagai pilihan warna seperti hitam obsidian, kelabu selenite, perak berteknologi tinggi, dan kini – dengan kos tambahan – dalam cat serlahan baharu MANUFAKTUR berlian putih cerah.

 

Reka bentuk dalaman

Baharu pada GLE ialah stereng generasi terbaru dalam kulit nappa yang menampilkan permukaan sensor kapasitif pada jejari mendatar. Dengan elemen sentuhan ini di sebelah kanan dan kiri, pemandu boleh mengendalikan pemacu dan paparan tengah dari stereng.

 

Ciri khas yang menarik perhatian di bahagian dalam adalah rupa krom pada lubang udara tengah dan sisi. Sebelum ini ia bermata hitam, tetapi kini selatnya diselaputi dalam logam sebenar, seperti dalam Mercedes-Maybach GLS.

 

 

iktisad

 

 

Untuk warna dalaman, gabungan peralatan didatangkan dalam upholsteri kulit buatan manusia / microfibre MICROCUT ARTICO.

 

Elemen pemangkasan kayu oak berpori terbuka Antrasit menjadikan bahagian dalam kelihatan individu. Ia digabungkan secara harmoni sambil mencipta kontras yang menarik, sekali gus mengukuhkan dan menekankan reka bentuk dalaman.

 

Dua port USB yang memberikan kuasa 100 W tersedia di tempat letak tangan belakang sebagai pilihan pengecasan praktikal.

 

 

iktisad

 

 

Dengan generasi kedua sistem infotainmen MBUX (Mercedes-Benz User Experience), GLE kini juga dikemas kini. Bahagian dalaman kenderaan menjadi lebih digital dan pintar, kerana kedua-dua perkakasan dan perisian telah mencapai kemajuan yang besar: banyak fungsi kenderaan dan keselesaan boleh dikawal pada skrin LCD dalam paparan paparan yang cemerlang.

 

Saiz pemacu dan paparan tengah, masing-masing berukuran 12.3 inci, telah dikekalkan. Paparan tengah boleh dikendalikan secara langsung dan mudah sebagai skrin sentuh. Apple CarPlay dan Android Auto kini tersedia secara wayarles.

 

GLE baharu dilengkapi dengan MBUX NAVIGATION PREMIUM dan MBUX augmented reality untuk navigasi yang membolehkan pemandu sampai ke destinasi mereka dengan selamat.

 

Selain itu, Bantuan Parking Aktif dan Pakej Tempat Letak Kereta dengan kamera 360° menjadikan pergerakan tempat letak kereta yang sempit menjadi mudah.

 

 

iktisad

 

 

Pakej Bantuan Memandu Plus ialah ciri baharu GLE yang dipertingkatkan di Malaysia dan menawarkan keselesaan dan keselamatan maksimum di jalan raya.

 

Ini menambah bantuan pemanduan terkini dan ciri keselamatan pada model ini, mis. Bantuan Jarak Aktif DISTRONIC dengan Bantuan Stereng Aktif, Bantuan Stereng Mengelak atau Bahagian Impuls PRE-SAFE. GLE baharu juga hadir sekarang juga dengan P enjanaan Sistem Tempat Letak Kereta 5.0 – memperkenalkan semula fungsi fungsi Bantuan Meletak Kereta Aktif.

 

Sistem audio premium Burmester® 3D sistem bunyi sekeliling yang kini turut menampilkan persediaan bunyi peribadi serta pengalaman audio mendalam Dolby Atmos hadir dalam GLE baharu. 13 pembesar suara, 13 saluran penguat yang berasingan dan keluaran sistem 590 watt adalah ciri tambahan sistem bunyi sekeliling Burmester®. - DagangNews.com