TNG Digital perkenalkan kalkulator kadar tukaran mata wang Visa dalam aplikasi - pertama seumpamanya di Malaysia | DagangNews Skip to main content

TNG Digital perkenalkan kalkulator kadar tukaran mata wang Visa dalam aplikasi - pertama seumpamanya di Malaysia

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 30 April - TNG Digital Sdn Bhd memperkenalkan kalkulator kadar pertukaran asing baharu pada TNG eWallet, memberikan pengembara Malaysia dengan eDompet kad Visa Touch 'n Go keupayaan untuk menjejak dan mengurus kadar mata wang bagi transaksi antarabangsa.

 

Dalam satu kenyataan, syarikat fintech itu berkata kalkulator kadar pertukaran untuk kad Touch ‘n Go eWallet Visa adalah penukar permainan untuk pelancong luar negara kerana ia merupakan ciri pertama seumpamanya untuk pembayaran kad di Malaysia.

 

Pengguna juga boleh menikmati kemudahan menyimpan sehingga lima mata wang kegemaran, memperkasakan mereka untuk mengurus perbelanjaan perjalanan mereka secara proaktif sepintas lalu.

 

“Dengan lebih daripada 50% rakyat Malaysia menggunakan eDompet TNG, kami komited untuk memupuk pengalaman perjalanan tanpa tunai yang lancar, jadi pengguna kami yang dihargai dapat berbelanja secara global seperti orang tempatan,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Alan Ni.

 

 

TNG Digital Sdn Bhd chief executive officer Alan Ni
                       Alan Ni

 

 

“Melalui kalkulator kadar pertukaran untuk eDompet Touch ‘n Go, kami memperkasakan pengguna kami untuk menjadi pengembara yang bijak dengan melengkapkan mereka dengan alatan untuk menguruskan perbelanjaan perjalanan mereka dan membuat keputusan termaklum dengan mudah.

 

“Hampir setiap hari berlaku kejutan kewangan yang tidak dijangka selepas perjalanan; dengan kalkulator kadar pertukaran, pengembara kini boleh menyemak kadar pertukaran sebelum membuat sebarang pembelian di luar negara, menjamin perjalanan yang lebih lancar dan telus setiap kali.

 

"Inisiatif ini sejajar dengan komitmen kami untuk memajukan rangkuman kewangan melalui penyelesaian kewangan yang boleh diakses dan mudah melalui eDompet TNG,” kata Alan. - DagangNews.com