Mitsubishi XPander kekal kedudukan MPV bukan nasional paling laris bagi 2023 | DagangNews Skip to main content

Mitsubishi XPander kekal kedudukan MPV bukan nasional paling laris bagi 2023

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 30 April – Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi di Malaysia, dengan bangganya mengumumkan Mitsubishi XPander mengekalkan kedudukannya sebagai MPV bukan nasional yang terulung di Malaysia.

 

Sebanyak 11,384 unit XPander berjaya dijual oleh MMM pada Tahun Kewangan 2023 (April 2023 – Mac 2024).

 

Sejak pengenalan XPander di jalan raya Malaysia, MPV secara konsisten menawan pelanggan dengan reka bentuk yang bergaya, pengendalian yang baik dan kebolehmanduan yang unggul.

 

 

Xpander

 

 

“MMM sangat teruja untuk menyaksikan penguasaan berterusan XPander di Malaysia.

 

"Pencapaian ini adalah bukti komitmen kami untuk menyampaikan kenderaan berkualiti tinggi yang sesuai dengan keperluan dan keutamaan pelanggan Malaysia.

 

"Kedudukan No. 1 juga menyerlahkan XPander adalah pilihan utama dalam kalangan keluarga Malaysia yang mencari MPV serba boleh,” kata Shinya Ikeda, Ketua Pegawai Eksekutif Mitsubishi Motors Malaysia.

 

Secara berasingan, Mitsubishi Triton menjual 8,636 unit pada FY23 dan mengekalkan dua tempat teratas dalam segmen trak pikap.

 

 

wainuiomata

 

 

Ikeda menambah, Mitsubishi Motors Malaysia ialah tiga jenama bukan nasional teratas di Malaysia.

 

Menjelang tahun 2024 kata beliau, Mitsubishi Motors terus memulakan perubahan ke arah yang lebih baik dan pengalaman pemilikan dengan standard tertinggi.

 

"Kami teruja untuk terus maju dan menghargai semua pelanggan kami atas sokongan setia mereka terhadap jenama Mitsubishi," kata beliau. - DagangNews.com