PropertyGuru Group lantik Kenneth Soh sebagai Pengurus Negara untuk Malaysia | DagangNews Skip to main content

PropertyGuru Group lantik Kenneth Soh sebagai Pengurus Negara untuk Malaysia

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 17 April — PropertyGuru Group Limited (NYSE: PGRU), syarikat teknologi hartanah di Asia Tenggara mengumumkan pelantikan Kenneth Soh sebagai Pengurus Negara untuk Malaysia.

 

Sebagai Pengurus Negara, beliau diberi mandat memimpin pertumbuhan PropertyGuru.com.my dan iProperty.com.my dan akan memimpin strategi yang memberikan nilai kepada pencari hartanah Malaysia dan rakan-rakan pelanggan.

 

Tambahan lagi, beliau akan memantau operasi komersial kedua-dua laman web hartanah tersebut. Kenneth adalah sebahagian daripada Pasukan Pengurusan Kumpulan PropertyGuru (GMT) dan akan melapor kepada Pengarah Urusan Pasaran - PropertyGuru Group, Jeremy Williams.

 

Kenneth mempunyai pengalaman luas dalam kepimpinan komersial dan operasi, dengan rekod terbukti dalam membesarkan perniagaan e-dagang, memimpin transformasi digital berskala besar, dan membina pasukan berprestasi tinggi.

 

Paling terbaharu, beliau berkhidmat sebagai Pengarah Pemasaran, Pertumbuhan, dan Komunikasi di Shopee Malaysia, di mana selain memimpin pertumbuhan komersial, beliau memainkan peranan penting dalam mendorong
pertumbuhan, penglibatan dan kesetiaan pengguna.

 

Sebelum ini, Kenneth bekerja di McKinsey & Company dan Schlumberger di Malaysia.

 

Dalam mendorong mandat pertumbuhan, Kenneth akan memimpin, membimbing dan mewakili Pasukan Kepimpinan Malaysia yang berbagai fungsi, dan hampir 400 Guru di seluruh negara.

 

Kenneth menggantikan Sheldon Fernandez, yang merupakan Pengurus Negara selama sembilan tahun dan akan beralih dari PropertyGuru pada 30 April.

 

Jeremy Williams, Pengarah Urusan, Pasaran, PropertyGuru Group, berkata “Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Sheldon atas kepimpinan dan sumbangannya yang cemerlang selama bertahun-tahun. Beliau telah memainkan peranan penting dalam pertumbuhan kami, kejayaan dan dalam pembentukan pasukan bersepadu yang memberikan nilai kepada pelanggan kami.

 

"Bagi pihak PropertyGuru, saya ingin mengucapkan selamat datang kepada Kenneth Soh. Kami teruja mempunyai seseorang dengan kepimpinan berdasarkan nilai, pemikiran strategik dan kebijaksanaan komersial untuk memimpin PropertyGuru Malaysia.

 

"Kemahiran ini akan membantu memacu pertumbuhan ketika kami berusaha untuk membimbing sektor hartanah Malaysia membuat keputusan dengan yakin," kata beliau.
 

Kenneth Soh pula berkata, ini adalah peluang yang menarik untuk menyumbang kepada peningkatan ekosistem hartanah di Malaysia ke tahap kelas dunia dan memastikan pengalaman pelanggan yang luar biasa untuk rakan-rakan perniagaan dan pengguna. - DagangNews.com