QatarEnergy, TotalEnergies dan Petronas sedang merundingkan perjanjian pengeluaran minyak Guyana | DagangNews Skip to main content

QatarEnergy, TotalEnergies dan Petronas sedang merundingkan perjanjian pengeluaran minyak Guyana

HOUSTON 9 Mei - Kabinet Guyana telah meluluskan bidaan untuk blok minyak luar pesisir oleh sebuah konsortium termasuk QatarEnergy, TotalEnergies dan firma minyak negara Malaysia Petronas, kata seorang menteri Guyana pada Rabu.

 

Tawaran kumpulan itu untuk blok air cetek S-4 sedang dirundingkan dengan kementerian tenaga Guyana, kata Menteri Kerja Raya Deodat Indar pada Persidangan Teknologi Luar Pesisir, menurut laporan REUTERS.

 

Guyana, tempat penemuan minyak terbesar dalam hampir sedekad, menawarkan 14 blok luar pesisir pada September lalu dalam lelongan kompetitif pertamanya.

 

 

guyana

 

 

Kumpulan yang diketuai Exxon Mobil telah mengumumkan penemuan lebih daripada 11 bilion tong sumber boleh diperoleh sejak 2015.

 

Kumpulan QatarEnergy, TotalEnergies dan Petronas adalah antara senarai pendek pembida yang diumumkan sebelum ini. Guyana masih belum menganugerahkan mana-mana blok. - DagangNews.com