AEON adakan promosi Ramadan-Raya bermula 10 April 2021 | DagangNews Skip to main content

AEON adakan promosi Ramadan-Raya bermula 10 April 2021

Datuk Iskandar Sarudin, Pengerusi AEON CO.(M) Berhad bersama pihak pengurusan dan antara barisan artis yang akan menjayakan program Bazar Selebriti serta Dapur Selebriti vs Dapur CEO anjuran AEON.
 


KUALA LUMPUR 8 April - Walaupun rakyat di seluruh dunia diduga dengan pandemik COVID-19, AEON Malaysia peka akan hal ini dan akan terus memainkan peranan dalam menyemarakkan semangat kebersamaan melalui Kempen Ramadan-Raya Bersama AEON - “Raikan dengan Kesyukuran”.

 

Menariknya tema bagi Ramadan-Raya Bersama AEON pada tahun ini, ia dilihat sebagai usaha untuk menyemai perasaan rasa rendah diri dan menyemarakkan rasa kesyukuran di saat keadaan semasa yang sukar.

 

Menurut Ketua Pegawai Operasi AEON Malaysia, Sunny Setiawan, Kempen Ramadan-Raya Bersama AEON bukan sekadar kempen semata-mata, ia adalah untuk memberi peluang kepada orang ramai menyambut kedatangan Ramadan dan Syawal dengan penuh kesyukuran menerusi produk-produk AEON yang berpatutan.

 

“Walaupun kita semua akan menyambut Ramadan dalam suasana pandemik, AEON sentiasa prihatin dalam memastikan barangan keperluan mencukupi dan menepati cita rasa pelanggan supaya orang ramai dapat membuat perencanaan dan persediaan dengan lebih baik”, ujar beliau.

 

Sepanjang kempen ini berlangsung, pengunjung berpeluang untuk melihat koleksi Raya AEON yang nyata memberi kelainan pada tahun ini. Menariknya, buat julung kali, AEON mengadakan Persembahan Fesyen Ramadan-Raya, Gaya Tatarias oleh pereka fesyen terkemuka tanah air - Calvin Thoo dan Salikin Sidek.

 

aeon
 Antara koleksi Raya AEON yang diperagakan di majlis Ramadan-Raya Bersama AEON – Gaya Tatarias oleh Calvin Thoo & Salikin Sidek.

 

Pertunjukan fesyen ini turut mendapat tajaan alat solek dari i Style Academy, sebuah akademi profesional untuk Mekap, Gaya Rambut dan Imej yang mendapat pengiktirafan Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) dan UK West College Scotland International Partnership Centre.

 

Bukan itu sahaja, Kempen Ramadan-Raya Bersama AEON turut menampilkan kolaborasi di antara AEON dan selebriti terkemuka tanah air melalui Bazar Selebriti yang akan berlangsung di AEON Mall Shah Alam bermula pada 10 April 2021.

 

Bazar Selebriti ini bertujuan untuk mengiktiraf, meraikan dan mengangkat karya, reka cipta dan produk anak-anak bangsa. Antara selebriti yang terlibat adalah Nabil Ahmad, Dato’ Norman KRU, Kumpulan Rabbani, Rozita Che Wan, Saharul Ridzuan dan Siti Nordiana.

 

Program Dapur Selebriti vs Dapur CEO (pengurusan atasan AEON Malaysia) pula akan menawarkan juadah-juadah kegemaran ramai hasil resipi tersendiri. Antara selebriti terlibat adalah Alif Satar, Dato’ Khatijah Ibrahim, Black Hanifah, Fizo Omar dan Saharul Ridzuan.

 

aeon
Dari kiri: Nobutada Hanaoka, Ketua Pegawai Tadbir Urus AEON Malaysia; Sunny Setiawan, COO AEON Malaysia; Shafie Shamsuddin, CEO AEON Malaysia; Dr. Kasuma Satria, Ketua Pegawai Sumber Manusia dan Komunikasi Korporat, AEON Malaysia.

 

Juadah-juadah ini akan dijual di semua cawangan AEON dan AEON BiG di seluruh negara bermula 12 April 2021.

 

Ujar Sunny lagi, “apa yang unik dengan program yang berobjektifkan kelestarian komuniti ini adalah ia akan bersaing untuk mendapatkan jualan yang terbaik, bagi memenuhi sasaran 2,000 unit tablet untuk disumbangkan kepada pelajar yang layak. Setiap RM10 jualan daripada Dapur Selebriti vs Dapur CEO, RM1 akan disumbangkan untuk pembelian tablet.

 

“Ini selaras dengan wawasan AEON dalam mendokong Matlamat Pembangunan Mampan ke-4 dan 8, iaitu memastikan pendidikan berkualiti inklusif dan saksama dan mempromosikan peluang pembelajaran sepanjang hayat untuk semua (SDG 4). Juga mempromosikan perkembangan ekonomi mampan dan menyediakan ruang dan peluang pekerjaan yang menyeluruh, produktif serta sesuai kepada semua (SDG 8)”, tambah beliau.

 

Kempen Ramadan-Raya Bersama AEON pada tahun ini turut menjanjikan satu kelainan di mana pengunjung berpeluang untuk memenangi hadiah wang tunai dan pelbagai hadiah menarik seperti cabutan bertuah Duit Raya bernilai RM250,000.00 dengan berbelanja sebanyak RM100 dalam satu resit melalui kad VISA atau mana-mana AEON, AEON BiG, MaxValu, Wellness Stores dan AEON Mall. - DagangNews.com