2.3 bilion mata aplikasi airasia MOVE ditebus ahli pada 2023 | DagangNews Skip to main content

2.3 bilion mata aplikasi airasia MOVE ditebus ahli pada 2023

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 11 Dis - Sejumlah 2.3 bilion mata airasia ditebus ahlinya untuk berurus niaga merentas seluruh ekosistem, menurut laporan trend pelancong airasia MOVE (dahulunya airasia Superapp) untuk tahun ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif airasia MOVE, Nadia Omer berkata, 2.3 bilion mata yang ditebus bersamaan dengan 175,000 penerbangan dari Kuala Lumpur ke Krabi semasa promosi panggilan akhir.

 

Beliau berkata, pihaknya berharap untuk membuat mata yang memperolehi dan pengalaman penebusan lebih baik untuk semua orang pada tahun hadapan.

 

"Ketika kami bersiap sedia ke 2024, pelanggan boleh menjangkakan dan menambah baik pengalaman aplikasi, serta produk yang menarik dan inovatif seperti pelan langganan penerbangan yang diperbaharui, tawaran yang lebih baik untuk penerbangan, hotel dan banyak lagi," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Menurut Nadia, trend pelancong sepanjang tahun adalah sejajar dengan komitmen airasia MOVE untuk mewujudkan ekosistem perjalanan yang inklusif dan mampu milik untuk semua orang. 

 

"Dengan memahami tingkah laku pengguna, kami terus bermotivasi untuk terus berinovasi dan meningkatkan airasia MOVE pada tahun akan datang, dan mewujudkan komuniti yang meningkatkan pengalaman perjalanan pengguna sambil menawarkan nilai terbaik yang boleh diakses untuk semua orang pada satu platform yang mudah," katanya.

 

 

airasia

 

 

Tambahnya, pihaknya menawarkan promosi bulanan ikonik seperti Jualan Super Superapp sehingga 17 Disember ini.

 

Katanya, Super Sale menawarkan tawaran penerbangan antarabangsa dengan diskaun 20%, dan diskaun 30% untuk hotel di seluruh dunia dan perjalanan lapangan terbang daripada RM54 sehala dan banyak lagi.

 

Sementara itu, berdasarkan gelagat urus niaga pengguna di airasia MOVE, hari kemuncak untuk tempahan penerbangan bagi semua kategori syarikat penerbangan yang tersedia pada aplikasi adalah menjelang hari gaji dan minggu terakhir bulan tersebut.

 

 

airasia

 

 

Antara destinasi teratas yang ditempah sepanjang 2023 ialah Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu di Malaysia, Bangkok dan Chiang Mai di Thailand, dan Manila di Filipina, dengan lebih 30% pengguna aplikasi mencari destinasi tersebut digabungkan. 

 

Pada masa ini, airasia MOVE menawarkan penerbangan dari AirAsia, syarikat penerbangan tambang rendah terbaik dunia dan 700 syarikat penerbangan lain di seluruh dunia dengan nama terkenal seperti Turkish Airlines, Etihad, ANA, KLM, Air Arabia, Air New Zealand, Citilink, Bangkok Airways, Royal Brunei, Vietnam Syarikat penerbangan, Jeju Air dan banyak lagi.

 

 

airasia

 

 

Sementara itu, trend dalam kalangan pengguna airasia MOVE menunjukkan lebih 40% peningkatan ahli airasia pada tahun 2023 berbanding tahun 2022.

 

Sebanyak 74% pengguna airasia MOVE memilih hotel antara RM250 hingga RM400, dengan Resorts World Group, Ibis dan Fave Hotel menjadi antara pilihan utama pengembara serantau. 

 

Kebanyakan tempahan hotel dibuat kira-kira 30 hari sebelum ketibaan manakala tempahan penerbangan dibuat lebih awal. - DagangNews.com