Auro mempelbagaikan perniagaan dengan menyertai sektor F&B menerusi francais HeyTea | DagangNews Skip to main content

Auro mempelbagaikan perniagaan dengan menyertai sektor F&B menerusi francais HeyTea

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 5 Julai - Auro Holdings Bhd merancang untuk mempelbagaikan sektor makanan dan minuman (F&B), mengembangkan portfolionya untuk memasukkan francais HeyTea yang terkenal.

 

Langkah ini selaras dengan visi Auro untuk meningkatkan prestasi kewangan melalui aliran hasil yang pelbagai dan memanfaatkan permintaan yang semakin meningkat dalam industri F&B.

 

Pengarah Eksekutif Tan Wye Chuan berkata kepelbagaian dalam sektor F&B mewakili langkah strategik untuk memanfaatkan peluang besar dalam industri ini.

 

"Penerimaan positif kedai awal kami menggariskan potensi usaha ini.

 

"Kami yakin pengembangan kami akan memacu pertumbuhan hasil yang besar dan meningkatkan kehadiran pasaran kami," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Auro telah memeterai pelbagai perjanjian francais dengan HK Heycha Ltd, membolehkannya mengendalikan kedai HeyTea di seluruh Malaysia.

 

Kedai HeyTea pertama telah dilancarkan di The Exchange TRX Mall pada Disember 2023, diikuti dengan pembukaan tambahan di lokasi utama seperti Mid Valley Megamall, Sunway Pyramid dan 1 Utama.

 

Memandang ke hadapan, Auro merancang untuk membuka lebih banyak kedai HeyTea di seluruh Semenanjung Malaysia, termasuk lokasi baharu di Genting Highlands Premium Outlets, Sunway Velocity Mall di Kuala Lumpur dan Gurney Plaza di Pulau Pinang.

 

 

auro

 

 

"Peluasan ini dijangka menyumbang dengan ketara kepada keuntungan bersih syarikat dan pertumbuhan hasil keseluruhan," menurut Auro.

 

Syarikat ini dulunya dikenali sebagai NWP Holdings Bhd merupakan syarikat terlibat terutamanya dalam aktiviti pengorekan pasir, perdagangan, dan eksport pasir. - DagangNews.com