Citadel teroka pasaran pembiayaan digital PKS di Sarawak | DagangNews Skip to main content

Citadel teroka pasaran pembiayaan digital PKS di Sarawak

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 21 Julai - Citadel Group menjadi tuan rumah Borneo pertama pada sesi rangkaian media sebagai permulaan untuk memperluas kehadiran mereka dalam pasaran kewangan, baru-baru ini. 

 

Kumpulan itu yang ditubuhkan pada 2019 menumpukan pengembangan perniagaan di Semenanjung Malaysia dan menubuhkan pangkalan mereka di Borneo. 

 

Selaras dengan usaha mereka untuk bersiap sedia ke arah berkembang di peringkat tempatan dan antarabangsa, sudah tiba masanya untuk mereka menjadikan kehadiran mereka dikenali dalam industri kewangan Borneo. 

 

Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulannya, Datuk Jeff S Medina berkata, pihaknya berusaha membuka kunci instrumen kewangan digital untuk membantu individu bernilai tinggi mengurus kekayaan mereka serta perusahaan kecil dan sederhana (PKS) untuk terus hidup dan berkembang maju dalam masa yang mencabar ini.

 

"Kami mahu dilihat sebagai yang berwibawa, organisasi kewangan yang boleh dipercayai dan kukuh dengan lesen yang terpakai daripada pengawal selia yang berkaitan.

 

"Produk kekayaan dan perkhidmatan Citadel mempromosikan pembiayaan Islam juga telah terbukti dalam latihan mengumpul dana sebelum ini yang digunakan untuk mengembangkan lagi e-pembayaran perniagaan pintu masuk tempatan dan ke negara jiran di Asia wilayah," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Dalam pada itu, Citadel berusaha untuk memanfaatkan industri kewangan Sarawak melalui pembukaan pejabat baharunya di Kuching dan Sibu.

 

 

citadel

 

 

Jeff berkata, pihaknya berusaha sebaik mungkin untuk memastikan model dan strategi perniagaan mereka mematuhi garis panduan pihak berkuasa masing-masing yang dilesenkan.

 

Beliau turut menyatakan kepentingan pelabur membuat kerja mereka dalam mencari syarikat bereputasi yang mempunyai rekod prestasi yang baik.

 

"Tiada apa yang lebih baik daripada mempunyai rekod prestasi yang sangat baik dalam memastikan modal pelabur terpelihara dan pulangan untuk pelanggan juga," katanya. - DagangNews.com