Computer Forms melantik Rahim Suboh dari ACE Group sebagai pengarah | DagangNews Skip to main content

Computer Forms melantik Rahim Suboh dari ACE Group sebagai pengarah

Datuk Rahim Suboh

KUALA LUMPUR 5 Julai - Datuk Rahim Suboh telah dilantik oleh Computer Forms (M) Bhdsebagai Pengarah Bebas dan Bukan Eksekutif berkuat kuasa 4 Julai 2023.

 

Menurut makluman kumpulan itu kepada Bursa Malaysia semalam, Rahim kini berkhidmat sebagai Pengarah ACE Money Exchange Sdn Bhd dan Pengarah Bebas ACE Investment Bank Ltd.

 

Kumpulan itu berkata beliau juga berkhidmat sebagai Pengarah Timbunan Pelangi (M) Sdn Bhd dan Nik Hussain Holdings Sdn Bhd, serta Penasihat kepada lembaga pengarah Auto Mastercop Sdn Bhd.

 

ACE Investment Bank Ltd ialah sebuah bank pelaburan yang dilesenkan di bawah Lembaga Perkhidmatan Kewangan Labuan (Labuan FSA), yang ditubuhkan oleh ACE Holdings.

 

Pelantikan Rahim dibuat seminggu selepas Datuk Justin Lim Hwa Tat meletak jawatan sebagai Pengarah Eksekutif Computer Forms disebabkan perbezaan pendapat dengan pihak pengurusan.

 

Pada akhir Mei, kumpulan itu turut menyaksikan perletakan jawatan Ketua Pegawai Operasinya, Tan Keng Soon disebabkan komitmen peribadi yang lain.

 

Sejak empat bulan lalu, kumpulan itu telah menyaksikan pemberhentian tiga pemegang saham utamanya, tanpa pemegang saham besar baharu muncul dalam tempoh yang sama.

 

Pada April, pemegang saham besar ketika itu iaitu Arena Evolusi Sdn Bhd tidak lagi menjadi pemegang saham besar selepas mengurangkan kepentingannya kepada 4.8% daripada 5.47%.

 

Sebelum itu, bekas pemegang saham terbesar Computer Forms iaitu Datuk Seri Dr Jacky Pang Chow Huat telah melupuskan 49.76% pegangan pada Mac, meninggalkannya dengan 4.49% kepentingan, manakala Cita Realiti Sdn Bhd mengurangkan pegangannya dalam kumpulan itu kepada 4.25% daripada 7.78% pada bulan Mac.

 

Saham Computer Forms dibuka pada 19 sen atau 2.7% kepada 19 sen, memberikan syarikat itu permodalan pasaran sebanyak RM50.8 juta. - DagangNews.com