Daythree Digital tandatangani perjanjian pengunderaitan dengan M&A Securities, bakal disenaraikan di Pasaran ACE Julai ini | DagangNews Skip to main content

Daythree Digital tandatangani perjanjian pengunderaitan dengan M&A Securities, bakal disenaraikan di Pasaran ACE Julai ini

Dari kiri: Pengarah bersekutu M&A Securities Chong Hsu-Yeung, pengarah urusan kewangan korporat Datuk Bill Tan, pengarah urusan Daythree Digital Raymond Davadass dan pengerusi Datuk Ting Heng Peng.
oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 31 Mei - Daythree Digital Bhd memeterai perjanjian pengunderaitan dengan M&A Securities Sdn Bhd untuk penyenaraiannya di Pasaran ACE Bursa Malaysia.

 

Dalam satu kenyataan, penyedia perkhidmatan GBS dipacu teknologi itu berkata M&A Securities akan menaja jamin sejumlah 36 juta saham baharu yang disediakan kepada peruntukan borang awam dan merah jambu Malaysia.

 

Tawaran awam permulaan (IPO) melibatkan terbitan awam sebanyak 110.4 juta saham baharu dalam Daythree Digital, mewakili 23% daripada modal saham yang diperbesarkan dan tawaran untuk penjualan 12 juta saham sedia ada kepada pelabur terpilih melalui penempatan persendirian.

 

Daripada 110.4 juta saham baharu, 24 juta saham baharu akan disediakan kepada orang ramai Malaysia melalui pengundian; 12 juta saham baharu untuk pengarah dan pekerja Daythree Digital yang layak, manakala baki 74.4 juta saham baharu diperuntukkan untuk penempatan persendirian kepada pelabur terpilih.

 

Menurut kenyataan itu, hasil daripada IPO itu akan digunakan untuk menubuhkan pasukan transformasi digital yang lebih besar bagi meningkatkan alatan digital yang dibangunkan secara dalaman.

 

Hasil daripada IPO juga akan digunakan untuk membiayai sebahagian daripada ruang kerja tambahan yang diperlukan untuk pangkalan pelanggannya yang semakin meningkat dan pembesaran ibu pejabatnya untuk menampung bilangan pekerja yang semakin meningkat serta untuk menyediakan kemudahan pelbagai guna bagi latihan dalaman dan mesyuarat.

 

Baki hasil akan digunakan untuk perbelanjaan modal untuk infrastruktur rangkaian, perkakasan IT dan perisian; aktiviti penjenamaan, pemasaran dan promosi; keperluan modal kerja dan untuk membiayai anggaran perbelanjaan penyenaraian.

 

Pengarah Urusan Daythree Digital Raymond Davadass berkata pelaksanaan IPO itu akan membolehkan syarikat itu meneroka pasaran modal ekuiti untuk memanfaatkan peluang pertumbuhan masa hadapan.

 

“Menurut laporan penyelidikan pasaran bebas, industri GBS Malaysia diunjur mengekalkan trajektori pertumbuhannya dan dijangka berkembang daripada RM24.79 bilion pada 2023 kepada RM31.74 bilion pada 2027, mewakili kadar pertumbuhan tahunan terkompaun sebanyak 6.3% sepanjang tempoh ini. tempoh.

 

“Faktor yang meningkatkan pertumbuhan dalam industri GBS berkemungkinan besar datang daripada perniagaan yang mengejar struktur modal yang lebih ramping, dan meningkatkan penyumberan luar proses perniagaan kepada penyedia perkhidmatan GBS untuk mengakses kepakaran dalam teknologi pintar seperti penyelesaian berasaskan awan, analisis data dan automasi pintar," katanya.

 

Beliau menambah bahawa aspirasi Malaysia untuk mencapai ekonomi digital juga dijangka membawa kepada lebih banyak perniagaan mengguna pakai pendigitalan dalam operasi mereka, dan sekali gus membawa kepada peningkatan permintaan untuk perkhidmatan GBS.

 

Daythree Digital menyasarkan untuk disenaraikan di Pasaran ACE Bursa Securities menjelang Julai 2023.

 

M&A Securities ialah penasihat, penaja, penaja jamin dan ejen penempatan untuk pelaksanaan IPO. - DagangNews.com