Econpile raih kontrak bernilai RM43.8 juta di Kemboja | DagangNews Skip to main content

Econpile raih kontrak bernilai RM43.8 juta di Kemboja

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 31 Mei - Econpile Holdings Berhad berjaya meraih kontrak bernilai AS$9.5 juta (RM43.8 juta) untuk projek pembangunan di Kemboja.

 

Kumpulan itu berkata, anak syarikatnya iaitu Global Piling Solutions Co Ltd memperoleh kontrak untuk Odom Living Co Ltd bagi pembangunan Odom di Norodom Boulevard, Sangkat Tonle Bassac, Phnom Penh.

 

Kontrak itu adalah bagi menjalankan kerja cerucuk dan dinding diafragma dengan tempoh projek selama 248 hari bermula 1 Jun 2023.

 

Projek itu dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatannya mulai tahun kewangan berakhir 30 Jun 2023 dan seterusnya.

 

Pengarah Eksekutif yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Econpile, Raymond Pang berkata, kemenangan baharu itu adalah projek kedua di negara itu, yang akan meningkatkan lagi reputasinya dan meletakkannya dalam tender masa depan.

 

“Kerja kami untuk menyokong usaha ini sepadan dengan skop kepakaran kami, dan membolehkan kami menyokong landskap Kemboja yang berubah-ubah.

 

“Jentera kami, pasukan sedia ada dan kebiasaan dengan dinamik industri di Phnom Penh akan memberi kelebihan dalam melaksanakan projek ini," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Beliau berkata, kontrak baharu itu menjadikan kemenangan baharu kumpulan tahun ini kepada RM266.7 juta dan meningkatkan tempahan semasanya kepada kira-kira RM410 juta, yang akan diiktiraf sehingga 2024. - DagangNews.com