Globetronics beri jaminan pihak berkepentingan tentang kesinambungan operasi | DagangNews Skip to main content

Globetronics beri jaminan pihak berkepentingan tentang kesinambungan operasi

KUALA LUMPUR 19 Dis - Globetronics Technology Bhd memberi jaminan kepada pihak berkepentingan bahawa cadangan pemerolehan APB Resources Bhd bagi 10.4% kepentingan dalam syarikat itu dan perubahan seterusnya dalam pemegang saham utama dijangka tidak memberi kesan ketara kepada aktiviti hariannya.

 

"Kami memberi tumpuan untuk mengukuhkan platform perniagaan sedia ada kami sambil mempelbagaikan pangkalan pelanggan kami secara strategik kepada bidang pertumbuhan baharu yang menarik seperti automotif, perubatan dan peranti kuasa dalam menyampaikan pertumbuhan sihat dan prestasi konsisten dengan rakan kongsi strategik baharu kami," kata kumpulan itu dalam satu kenyataan.

 

Ia berkata ia sedang meneroka secara aktif kawasan berpotensi dalam Pembungkusan Termaju untuk menambat asas perniagaan kumpulan itu, lapor The Star.

 

"Komited terhadap pertumbuhan dan kepelbagaian, kumpulan itu terlibat dalam reka bentuk dan pembangunan produk baharu bersama pelanggan, bertujuan untuk meningkatkan hasil dan meningkatkan rantaian nilai," tambahnya.

 

"Laporan IMR mencadangkan eksport E&E dari Malaysia mencecah RM629.1 bilion pada 2023 dan berkembang pada CAGR sebanyak 7.9%, berpotensi mencecah RM867.83 bilion menjelang 2027.

 

"Unjuran pertumbuhan ini menyerlahkan potensi penting kumpulan untuk pengembangan dan nilai pemegang saham yang dipertingkatkan," katanya. - DagangNews.com