Ital Auto lancar bilik pameran Ferrari pertama di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Ital Auto lancar bilik pameran Ferrari pertama di Malaysia

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 24 Nov - Pengimport dan pengedar rasmi kenderaan Ferrari di Malaysia, Ital Auto Malaysia Sdn Bhd melancarkan bilik pameran pertamanya di negara ini.

 

Terletak strategik di Four Seasons Place Kuala Lumpur, bilik pameran baharu itu direka untuk memenuhi keperluan 'Ferraristis' baharu dan berpengalaman yang semakin meningkat di rantau ini, sejajar dengan Pengalaman Bilik Pameran Ferrari.

 

Bilik pameran Ferrari Ital Auto Malaysia merangkumi premis seluas 3,826 kaki persegi, dengan dua ruang pameran kenderaan menyediakan pentas untuk model Ferrari terbaharu untuk dipamerkan pada setiap masa.

 

Setiap titik sentuh utama di bilik pameran, dari penerimaan hingga ke tingkat jualan, dikendalikan oleh duta yang berpengalaman tinggi yang dilengkapi dengan kelayakan untuk menyampaikan standard perkhidmatan yang sesuai dengan jenama Ferrari.

 

Terdapat juga paparan interaktif dan dinding video pengalaman jenama yang unik untuk memastikan pelawat dimaklumkan dengan baik tentang semangat perlumbaan dan warisan permotoran yang terkenal dengan Ferrari.

 

Pengarah Eksekutif Ital Auto Malaysia Sdn Bhd, Zahir Kelvin Ong Abdullah berkata, penubuhan Bilik Pameran Ferrari Ital Auto Malaysia di Four Seasons Place Kuala Lumpur adalah penting bagi syarikat.

 

 

ferrari

 

 

ferrari

 

 

ferrari

 

 

"Ia berada di tengah-tengah pusat bandar raya, sambil memastikan kemudahan dan perkhidmatan kami memenuhi standard tinggi kecemerlangan automotif yang sinonim dengan jenama ini," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Sementara itu, dua model Ferrari, Purosangue dan Roma Spider turut diperkenalkan sempena pelancaran Ferrari Ital Auto Malaysia.

 

 

ferrari

 

 

ferrari

 

 

Purosangue ialah penerima terbaharu enjin V12 yang ikonik, beraspirasi semula jadi daripada Maranello, manakala Roma Spider menerima suntikan daripada Ferrari Roma.

 

Purosangue dan Roma Spider adalah dua model yang telah mempelbagaikan campuran produk Ferrari secara positif sejak pengenalan model berkenaan.

 

 

ferrari

 

 

Roma Spider menawarkan enjin V8 turbo berkembar yang menghasilkan 620cv, boleh didapati di Malaysia berharga RM3.2 juta termasuk duti dan cukai, manakala Ferrari Purosangue berharga RM5 juta termasuk duti dan cukai. - DagangNews.com