Karya lukisan kanak-kanak 9 tahun dipaparkan pada kotak bungkusan Hot Wheels Proton Saga edisi khas | DagangNews Skip to main content

Karya lukisan kanak-kanak 9 tahun dipaparkan pada kotak bungkusan Hot Wheels Proton Saga edisi khas

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 31 Julai - Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun dari Pulau Pinang, Saw Jane Harn dinobatkan sebagai juara 'Hot Wheels Kids Design Competition 2023' sekali gus mencatat sejarah menjadi kanak-kanak pertama menampilkan hasil seni lukisan tangannya pada kotak bungkusan Hot Wheels.

 

Hasil seni lukisan kanak-kanak itu akan dicetak pada pembungkusan Hot Wheels Proton Saga, yang akan berada di pasaran seluruh negara pada 2024.

 

Pengurus Besar Mattel Asia Selatan, Murat Ariksoy berkata, selama lebih 50 tahun, Hot Wheels terkenal kerana menyemarakkan dan memupuk semangat pencabar yang hidup dalam diri setiap kanak-kanak untuk membantu mereka mencapai potensi sebenar mereka,

 

"Pasukan kami berhasrat untuk membawa pengalaman baharu dan mendebarkan untuk membangunkan kemahiran dan keyakinan kanak-kanak untuk menghadapi dunia dengan menggabungkan persaingan, percubaan dan kreativiti. 

 

"Reka bentuk Jane Harn meraikan pelbagai ciri dan pencapaian semula jadi Malaysia, daripada burung enggang, badak dan bunga raya, burung dan bunga kebangsaan negara, dan monumen negara," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Roslan Abdullah berkata, Saga baru sahaja berusia 38 tahun pada 9 Julai 2023, menjadikanHot Wheels Proton Saga adalah cara yang tepat untuk meraikan kejayaan ini dalam sejarah syarikat.

 

"Melangkah ke hadapan, kami akan mencari lebih banyak kerjasama dengan rakan kongsi seperti Mattel Malaysia, seperti Proton yang telah memainkan peranan penting dalam memberi inspirasi kepada budaya kereta Malaysia dan cinta terhadap kereta," katanya.

 

 

hotwheels
Saw Jane Harn dinobatkan sebagai sebagai juara Hot Wheels Kids Design Competition 2023, baru-baru ini.

 

 

Pada 2022, Hot Wheels dan Proton melancarkan prototaip kerjasama pertama mereka, Hot Wheels Proton Saga ikonik 1985, kereta nasional pertama Malaysia, sempena sambutan ulang tahun ke-40 Mattel Malaysia. 

 

Hot Wheels Proton Saga akan dibawa ke peringkat global kerana ia menyertai koleksi perseorangan Hot Wheels terlaris di dunia, yang mana Mattel Malaysia adalah pengeluar tunggal.

 

 

hotwheels

 

 

hotwheels

 

 

Dalam pada itu, peminat kereta di Malaysia dan di seluruh dunia boleh menantikan Hot Wheels Proton Saga, tersedia untuk pembelian di lebih 150 negara, pada Disember 2023. 

 

Hot Wheels Proton Saga Edisi Terhad yang menampilkan reka bentuk pemenang Hot Wheels x Proton akan berada di pasaran Malaysia pada 2024 di kedai mainan terkemuka, gedung serbaneka, pasar raya besar, kiosk petrol, dalam talian dan di kedai serbaneka di seluruh negara.

 

Sebarang maklumat lanjut mengenai kerjasama Hot Wheels X Proton, sila layari https://www.facebook.com/hotwheels. - DagangNews.com