Kinergy Advancement jalin kerjasama strategik pacu kemampanan bersama Bursa Malaysia, Alliance Bank dan Mah Sing | DagangNews Skip to main content

Kinergy Advancement jalin kerjasama strategik pacu kemampanan bersama Bursa Malaysia, Alliance Bank dan Mah Sing

(Dari kiri) Ketua Kumpulan PKS & Pegawai Perbankan Komersial Alliance Bank, Raymond Chui Keng Leng; Pengarah Bursa Intelligence, Wong Chiun Chiek; Datuk Lai Keng Onn dan Ketua Pegawai Eksekutif Mah Sing, Datuk Ho Hon Sang.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 21 Sept - Kinergy Advancement Bhd menjalin kerjasama strategik dengan Mah Sing Group Bhd dan Alliance Bank Malaysia Bhd bagi memupuk penggunaan amalan terbaik alam sekitar, sosial dan tadbir urus (ESG).

 

Kerjasama itu juga turut menggalakkan penciptaan nilai jangka panjang dan meningkatkan daya tahan dalam persekitaran perniagaan yang sentiasa berubah.

 

Kedudukan penting KAB dalam perkongsian transformatif ini berpunca daripada menjadi salah satu vendor hijau awal yang dipilih oleh Mah Sing. 

 

Kumpulan telah dipilih untuk mengambil bahagian dalam Platform Perisikan Kelestarian Berpusat (CSI) Bursa Malaysia di bawah Program Peningkatan Kelestarian Rantaian Bekalan Mah Sing, menjadikan kumpulan antara penerima awal dalam Program Penerimaan Awal platform CSI. 

 

Penyertaan kumpulan dalam pakatan transformatif ini bermula dengan penggunaan proaktif CSI Bursa Malaysia oleh Alliance Bank dan Mah Sing. 

 

Platform ini berfungsi sebagai pemangkin yang mencetuskan perkongsian strategik, bertujuan untuk memperkasakan peserta rantaian bekalan, pembekal dan vendor seperti KAB untuk menyepadukan amalan ESG dengan lancar ke dalam rangka kerja operasi mereka.

 

Komitmen KAB terhadap kemampanan melangkaui domain operasinya sendiri; ia berdiri sebagai contoh, memberi inspirasi kepada perniagaan dan pelabur lain untuk memulakan trajektori transformatif. 

 

 

kinergy

 

 

Sebagai penyedia rumusan tenaga lestari alternatif, KAB bersedia untuk menawarkan rumusan tersuai inovatif kepada perniagaan yang berusaha untuk mencapai objektif ESG dan kemampanan mereka.

 

Timbalan Pengerusi Eksekutif merangkap Pengarah Urusan Kumpulan KAB, Datuk Lai Keng Onn berkata, menjadi pengguna awal Mah Sing bagi platform CSInya merupakan satu peristiwa penting dalam perjalanan kemampanan pihaknya. 

 

"Kami berbesar hati untuk menjadi memulakan peluang penciptaan nilai ini bersama-sama, kerana ia sejajar dengan komitmen kami terhadap rumusan tenaga mampan. Kami telah menjadikan kemampanan sebagai asas kepada pendekatan asas. 

 

 

kinergy

 

 

"Kemampanan telah dijalin dengan mudah ke dalam struktur pelan tindakan strategik teras kami. Selain itu, kami melancarkan kempen ESG sulung, yang kami berhasrat untuk menganjurkan setiap tahun sebagai sebahagian daripada komitmen untuk menggalakkan penglibatan dan komunikasi ESG di semua peringkat," katanya.

 

Katanya, kedudukan mereka sebagai penyedia rumusan tenaga sehenti dan kejuruteraan komprehensif adalah sejajar dengan pasaran berorientasikan ESG yang sedang berkembang. - DagangNews.com