KPJ Healthcare umum pelantikan Mohd Khairul Izzad sebagai CFO mulai 10 Jun 2024 | DagangNews Skip to main content

KPJ Healthcare umum pelantikan Mohd Khairul Izzad sebagai CFO mulai 10 Jun 2024

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 8 Jun - KPJ Healthcare Bhd melantik Mohd Khairul Izzad Mohammed Shamsudin sebagai ketua pegawai kewangan (CFO) baharunya berkuat kuasa 10 Jun 2024.

 

Izzad Shamsudin akan menggantikan Norhaizam Mohammad, yang berkhidmat dengan syarikat itu sejak 2008.

 

Izzad Shamsudin membawa bersamanya pengalaman lebih 18 tahun dalam kepimpinan kewangan dan pengurusan strategik, setelah memegang peranan penting dalam pelbagai organisasi berprestij.

 

Sebelum menyertai KPJ Healthcare, beliau adalah pengurus besar kanan kewangan kumpulan di MISC Bhd, di mana beliau mengetuai transformasi fungsi kewangan, mengoptimumkan proses melalui teknologi dan memacu kepimpinan kewangan strategik.

 

Kerjayanya yang luas termasuk tempoh di QSR Brands (M) Holdings Bhd, di mana beliau berkhidmat sebagai CFO kumpulan dan Deloitte, di mana beliau merupakan rakan kongsi dan ahli pasukan kepimpinan kanan negara.

 

 

Chin Keat Chyuan
                   Chin Keat Chyuan

 

 

"Kami berbesar hati mengalu-alukan Izzad Shamsudin ke KPJ Healthcare sebagai CFO baharu kami," kata presiden dan pengarah urusan KPJ Healthcare Chin Keat Chyuan dalam satu kenyataan hari ini.

 

"Rekod prestasi beliau yang terbukti dalam kepimpinan kewangan dan visi strategik akan memainkan peranan penting ketika kami terus memajukan komitmen kami untuk 'Care for Life,' memastikan piawaian tertinggi bagi penjagaan tertumpu pesakit dan memacu pertumbuhan dalam industri," tambahnya.

 

KPJ Healthcare turut merakamkan ucapan terima kasih kepada Norhaizam di atas sumbangan beliau sejak 16 tahun lalu.

 

"Pegangan Norhaizam telah ditandai dengan pencapaian penting, termasuk kejayaan penerbitan sukuk kemampanan sulung KPJ Healthcare pada 2022," katanya. - DagangNews.com