Line Clear Express, Mail Boxes jalin kerjasama strategik kembangkan perkhidmatan kepada pasaran pelanggan runcit | DagangNews Skip to main content

Line Clear Express, Mail Boxes jalin kerjasama strategik kembangkan perkhidmatan kepada pasaran pelanggan runcit

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 1 Dis - Line Clear Express, sebuah syarikat kurier tempatan memeterai kerjasama saluran strategik dengan Mail Boxes Etc (MBE) untuk mengembangkan perkhidmatan mereka kepada pelanggan runcit.

 

Kerjasama itu bertujuan untuk mengembangkan industri kurier tempatan dan mempromosikan kedua-dua nama jenama kepada khalayak yang lebih luas dan seterusnya memberi kesan kepada kehadiran mereka dalam pasaran kurier, ekspres dan bungkusan Malaysia. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Line Clear Express dan Logistics Sdn Bhd, Jeff Chong berkata, kerjasama dengan MBE mewakili satu kejayaan untuk Line Clear Express.

 

“Kami sedang mengembangkan pangkalan pelanggan kami untuk merangkumi bukan sahaja MNC dan PKS tetapi juga pasaran pengguna runcit. Kerjasama ini sejajar dengan keseluruhan usaha penembusan pasaran kami," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif MBE Malaysia, Patrick Leung berkata, pihaknya mengalu-alukan peluang untuk bekerjasama dengan Line Clear Express dan berkongsi perkhidmatan, teknologi dan infrastruktur mereka. 

 

"Kami juga percaya kerjasama kami akan memperkenalkan perkhidmatan yang lebih berharga yang memanfaatkan yang terbaik dari kedua-dua MBE Malaysia dan Line Clear Express," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Kini memasuki lapan tahun dalam pasaran, Line Clear Express & Logistics ialah anak syarikat milik penuh MMAG Holdings Berhad, sebuah syarikat tersenarai awam di Pasaran ACE Bursa Malaysia. 

 

 

line clear
Jeff Chong (kiri) dan Patrick Leung ketika pelancaran produk baharu Line Clear Express, Value6.9 sempena kerjasama antara Line Clear Express dan Logistics dan MBE Malaysia.

 

 

Syarikat itu memiliki rangkaian tempatan yang luas yang terdiri daripada kumpulan lebih daripada 800 kenderaan, 15 hab, 29 depoh dan 99 stesen yang merangkumi beberapa gudang.

 

MBE, yang beribu pejabat di Milan, Itali, ialah pembekal pihak ketiga bagi penghantaran, pemenuhan, percetakan dan pemasaran. Terdapat lebih 200 cawangan MBE di seluruh negara, dengan 152 di Lembah Klang di hampir setiap bandar utama, kawasan komersial dan pusat beli-belah.

 

 

line clear

 

 

Kerjasama itu juga menyaksikan pelancaran produk baharu Line Clear Express – Value6.9. Ia disasarkan kepada pelanggan yang menghantar barangan kurang daripada 6 kilogram melalui beg risalah kurier kuning Value6.9 baharu. 

 

Ia menyediakan konsep semua boleh disesuaikan hanya dengan harga RM6.90, bermakna tiada lagi keperluan untuk menimbang, atau mengukur barang yang dihantar. Pelanggan sebaliknya hanya perlu memastikan barangan mereka muat di dalam beg dan membayar kadar rata.

 

Pelancaran Value6.9 adalah sejajar dengan kempen ‘Takyah Ukur, Takyah Timbang’ Line Clear Express. Inisiatif itu menggabungkan rangkaian PremiumBox dan FreshBox sedia ada syarikat untuk memberikan nilai yang lebih besar kepada pelanggan. - DagangNews.com