MAG buka pejabat tiket penerbangan Malaysia Airlines, Firefly, MASwings di Paradigm Mall | DagangNews Skip to main content

MAG buka pejabat tiket penerbangan Malaysia Airlines, Firefly, MASwings di Paradigm Mall

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 14 Feb - Malaysia Aviation Group (MAG) mengumumkan pembukaan pejabat tiket penerbangan terbarunya yang terletak di Paradigm Mall, Petaling Jaya, Selangor.

 

MAG berkata, pengembangan perkhidmatan pelanggannya menggariskan komitmen teguh pihaknya untuk menawarkan kemudahan dan kebolehcapaian yang tiada tandingan untuk pelanggan.


 
Katanya, dengan lokasi utamanya hanya 20 minit pemanduan dan akses mudah melalui stesen LRT Kelana Jaya dengan pelbagai pilihan e-hailing, pelanggan boleh mendapatkan bantuan secara langsung untuk memudahkan semua keperluan perjalanan mereka. 

 

"Ini termasuk tempahan dan transaksi tiket untuk penerbangan Malaysia Airlines, MASwings, Firefly, oneworld, dan Codeshare, serta membeli perkhidmatan sampingan seperti pemilihan tempat duduk, bagasi prabayar dan akses lounge.


 
"Di samping itu, pejabat tiket baharu menyediakan kemudahan kepada ahli Enrich untuk melibatkan diri dalam perkhidmatan yang berkaitan dengan akaun Enrich mereka di bawah satu bumbung, meliputi kemas kini profil, pengurusan akaun, tuntutan mata yang hilang, pertanyaan produk, penebusan dan banyak lagi perkhidmatan Enrich," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Menurut kenyataan itu, ahli Enrich Platinum dan Gold serta penumpang kelas perniagaan juga akan menikmati keistimewaan eksklusif termasuk akses ke ruang menunggu kelas perniagaan khusus, empat  kaunter tiket khusus dan sistem giliran keutamaan untuk memastikan pemprosesan yang lancar dan perkhidmatan peribadi. 

 

"Sebagai sebahagian daripada usahanya untuk meningkatkan tawaran perkhidmatan premiumnya, Malaysia Airlines baru-baru ini memperkenalkan Premier Line, saluran sokongan panggilan khusus untuk ahli Enrich Platinum dan Gold untuk mendapatkan bantuan pantas dan lancar bagi keperluan perjalanan mereka," katanya.

 

 

MAG

 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Penerbangan MAG, Ahmad Luqman Mohd Azmi berkata, dengan pengembangan pejabat tiket baharu itu, pihaknya bukan sekadar mengembangkan infrastruktur, tetapi memupuk pengalaman pelanggan yang mana kemudahan tidak mengenal batas. 

 

"Kami menawarkan pelanggan pelbagai cara transaksi, sama ada mereka lebih suka melibatkan diri secara fizikal, dalam talian atau melalui telefon. Kami juga menawarkan pelbagai rumusan disesuaikan yang direka untuk memenuhi pelbagai keperluan pelanggan, mencerminkan dedikasi kami yang tidak berbelah bahagi untuk meningkatkan pengalaman pelanggan. 

 

"Komitmen ini ditujukan kepada semua, termasuk ahli Enrich yang dihargai, mempamerkan intipati layanan Malaysia," katanya.


 
Sama seperti pejabat tiket di NU Sentral, pejabat baharu di Paradigm Mall menawarkan suasana mesra untuk pelanggannya, menjelmakan intipati Hospitaliti Malaysia. 

 

Ia menggabungkan ciri unik seperti paparan dengan reka bentuk tingkap pesawat untuk semua barangan yang boleh dijual, mempamerkan rangkaian produk syarikat penerbangan dengan gaya dan kecanggihan. 

 

Selain itu, pelanggan boleh menikmati kemudahan mengambil nombor giliran, mengimbas kod QR yang disediakan dan melihat nombor panggilan semasa pada peranti mudah alih mereka, membolehkan mereka membeli-belah sementara menunggu giliran. 

 

Pejabat tersebut beroperasi setiap hari dari 10 pagi hingga 10 malam (termasuk cuti umum) dan terletak di CF 18 & CF 30, tingkat Concourse, Paradigm Mall. - DagangNews.com