Malaysia Airlines tawar tambang serendah RM79 untuk destinasi domestik hingga 26 Februari ini | DagangNews Skip to main content

Malaysia Airlines tawar tambang serendah RM79 untuk destinasi domestik hingga 26 Februari ini

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 13 Feb - Malaysia Aviation Group (MAG) menawarkan tambang sehala ke destinasi domestik dan antarabangsa bermula daripada serendah RM79 untuk kelas ekonomi dan daripada RM408 kelas perniagaan kelas melalui Jualan Istimewa Percutian Malaysia Airlines.

 

MAG memaklumkan, pihaknya mempelawa pelancong untuk merancang percutian mereka mulai hari ini hingga 26 Februari 2024 untuk menikmati tambang tawaran tersebut untuk perjalanan sehingga 30 November 2024.

 

Katanya, dengan 248 penerbangan ditawarkan kepada Malaysia Airlines dan Firefly yang berlepas dari Kuala Lumpur, Subang dan Pulau Pinang, MAG mengukuhkan komitmennya untuk menyokong matlamat Tahun Melawat Malaysia 2026 dan meluaskan kepada meletakkan Kuala Lumpur sebagai hab untuk Asia.

 

Selain itu katanya, ia juga memanfaatkan peranannya sebagai syarikat penerbangan nasional untuk meletakkan Malaysia sebagai hab pelancongan dan penerbangan ASEAN sebenar.


 
"Sama ada untuk berhubung semula dengan orang tersayang untuk perayaan Hari Raya yang akan datang atau meneroka tempat baharu untuk percutian hujung minggu, pengembara boleh menikmati tambang hebat dan perjalanan lancar menerusi 'Malaysian Hospitality'. 

 

"Perjalanan domestik dari RM79 semua dalam sehala melalui kelas ekonomi ke destinasi termasuk Alor Setar, Johor Bahru, Kuala Terengganu dan Kuantan. Bagi pelancong yang menikmati pengalaman perjalanan premium penuh boleh memanfaatkan tambang kelas perniagaan bermula dari RM408," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Menurut kenyataan itu, pihaknya menawarkan tambang sehala bermula dari RM219 ke Bangkok, Ho Chi Minh, Surabaya dan Bali melalui kelas ekonomi atau RM699 untuk kelas perniagaan. 

 

 

mas

 

 

Selain itu katanya, Malaysia Airlines sedang meningkatkan kekerapan penerbangan ke destinasi percutian popular seperti Korea dan Hong Kong, memastikan pengalaman perjalanan lancar dan fleksibiliti untuk pengembara.

 

"Jualan istimewa percutian Malaysia Airlines juga diberikan kepada Firefly, untuk pelancong yang terbang dari Subang ke Kuala Terengganu dan Kota Bharu, bermula dari RM119 dan dari Pulau Pinang ke Kota Kinabalu, Kuching, Singapura dan Bangkok daripada RM99.


 
"Pengembara juga boleh memanfaatkan tambang istimewa ke salah satu destinasi antarabangsa paling popular Malaysia Airlines, London daripada RM1,744 semua dalam sehala atau tanpa visa perjalanan ke China (untuk perjalanan sehingga 15 hari) dari RM732," katanya.

 

Selain itu, syarikat itu turut menawarkan kemudahan fleksibiliti dengan Economy Flex Fare milik Malaysia Airlines yang dilengkapi dengan elaun bagasi kabin sebanyak 7 kilogram (kg), 35 kg bagasi daftar, akses kepada pemilihan tempat duduk standard, keupayaan untuk menempah semula atau menukar tiket tanpa bayaran, makanan percuma dan banyak lagi. - DagangNews.com