Manulife Investment lancar dana perspektif global manfaat peluang pertumbuhan baharu | DagangNews Skip to main content

Manulife Investment lancar dana perspektif global manfaat peluang pertumbuhan baharu

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 14 Nov - Manulife Investment Management (M) Bhd melancarkan Dana Perspektif Global Manulife, yang merupakan dana pelaburan runcit yang melabur ke dalam Modal Dana Antarabangsa - Dana Perspektif Baharu Kumpulan Capital (LUX).

 

LUX adalah strategi ekuiti global yang melabur merentasi spektrum syarikat multinasional untuk mengejar transformasi global.

 

Objektif pelaburan dana sasaran adalah untuk mencapai pertumbuhan jangka panjang modal dengan melabur dalam syarikat yang terletak di seluruh dunia, termasuk pasaran baru muncul.

 

Dana sasaran adalah sebahagian daripada strategi perspektif baharu kumpulan Capital yang mempunyai rekod prestasi 50 tahun mengenal pasti dan melabur dalam syarikat multinasional yang ditubuhkan dan peringkat awal yang mendapat manfaat daripada perubahan corak perdagangan global.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Manulife Investment Management, Jason Chong berkata, pihaknya menawarkan produk yang bukan sahaja bertujuan untuk memenuhi matlamat kewangan pelabur, tetapi juga yang boleh menangkap potensi peningkatan daripada trend yang mengubah dunia. 

 

"Dana Perspektif Manulife Global mengenal pasti syarikat yang sedang membentuk atau berada pada kedudukan yang baik untuk mendapat manfaat daripada trend baharu jangka panjang.

 

"Sebagai contoh, penjagaan kesihatan selepas pandemik adalah jauh berbeza, negara di seluruh dunia menaik taraf infrastruktur mereka, dan cara penggunaan tenaga telah berubah serta terus berkembang pesat," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

 

Ketua Pelanggan Asia Tenggara Capital Group, Jeik Sohn berkata, pihaknya gembira untuk bekerjasama dengan Manulife untuk melancarkan dana tersebut untuk pelabur Malaysia dalam ruang runcit.

 

"Tahun ini, kami meraikan strategi perspektif baharu sebagai strategi ekuiti global terbesar dengan landasan 50 tahun merujuk kepada Komposit Perspektif Baharu Kumpulan Modal, yang dimulakan pada 31 Mac 1973. Capital Group New Perspective Fund (LUX) telah menjadi ahli komposit ini sejak November 2015.

 

"Ia memberikan hasil yang tahan lama selama lima dekad dengan menggunakan penyelidikan untuk mengenal pasti syarikat yang memacu dan mendapat manfaat daripada perubahan transformasi dalam ekonomi global, dan akan terus berbuat demikian apabila pasaran dan sektor berkembang," katanya. - DagangNews.com