Maybank berada di landasan betul capai Pelan Strategik M25 | DagangNews Skip to main content

Maybank berada di landasan betul capai Pelan Strategik M25

Pelan M25 Maybank telah dilancarkan pada 6 Mei 2021

KUALA LUMPUR 14 April - Malayan Banking Bhd (Maybank) berada di landasan yang betul untuk mencapai matlamat di bawah Pelan Strategik M25 lima tahunnya, yang menggariskan strategi penyedia perkhidmatan kewangan itu dari 2021 hingga 2025 dengan meningkatkan keupayaan digital, menemui pemacu nilai baharu untuk pertumbuhan perniagaan selain mengutamakan amalan mampan.

 

''Maybank akan terus mempercepatkan usaha untuk membuka nilai yang lebih besar bagi pihak berkepentingan,'' katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan bersempena mesyuarat agung tahunan kumpulan itu hari ini.

 

Pengerusi Maybank Tan Sri Zamzamzairani Mohd Isa berkata dalam kenyataan itu: “Dengan pasaran utama kami yang semakin bergerak ke arah tahap endemik (COVID-19), jangkaan adalah bahawa akan terdapat pemulihan ekonomi yang lebih besar di seluruh rantau ini — dirangsang oleh pelancaran vaksinasi yang dipertingkatkan dan melonggarkan sekatan kawalan sempadan.”

 

“Ini adalah petanda positif dan kami percaya ia meletakkan kami sebagai pemacu untuk memastikan kami mencapai matlamat M25 kami.

 

“M25 adalah teras misi kami untuk memanusiakan perkhidmatan kewangan dan mempunyai strategi yang jelas memfokuskan kepada tiga keutamaan — iaitu secara meluas digital, pemacu nilai baharu dan kemampanan.

 

''Dalam tempoh setahun, teras-teras ini telah memenuhi tujuan masing-masing dan telah menjejaki pencapaian kami yang dirancang,” kata Zamzamzairani.

 

Pelan M25 Maybank telah dilancarkan pada 6 Mei 2021 yang direka untuk mempercepatkan pertumbuhannya dan mengukuhkan kedudukannya dalam kalangan kumpulan perkhidmatan kewangan terkemuka di rantau ini. - DagangNews.com