MN Holdings menang kontrak kerja stesen janakuasa Pasir Gudang TNB bernilai RM17.6 juta | DagangNews Skip to main content

MN Holdings menang kontrak kerja stesen janakuasa Pasir Gudang TNB bernilai RM17.6 juta

oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 4 April - Penyedia perkhidmatan pembinaan utiliti infrastruktur MN Holdings Bhd memperoleh kontrak bernilai RM17.6 juta bagi pembekalan, pembinaan dan pentauliahan pengambilan utama penghantaran (PMU) bagi sambungan stesen janakuasa Pasir Gudang di Johor.

 

Dalam makluman di Bursa Malaysia, MN Holdings mengumumkan bahawa kontrak itu telah diberikan kepada anak syarikat milik penuhnya, MN Power Transmission Sdn Bhd, oleh Tenaga Nasional Bhd (TNB).

 

Kontrak itu melibatkan pembinaan dua unit baharu ruang OHL 275kV di Permas Jaya dan menggantikan dua unit sedia ada ruang OHL 275kV di stesen janakuasa Pasir Gudang utara.

 

 

mn holdings

 

 

Selain itu, skop kerja termasuk membekal, mendirikan dan mentauliahkan sambungan stesen janakuasa PMU Pasir Gudang 275/132kV di Johor, bersama-sama dengan kerja pencawang hujung jauh dan kerja-kerja awam yang berkaitan.

 

MN Holdings menyatakan bahawa kontrak itu akan berkuat kuasa serta-merta dan menjangkau 730 hari dari tarikh permulaan.

 

Saham dalam MN Holdings tidak berubah pada 64 sen pada hari Rabu, menilai kumpulan itu pada RM284.91 juta.- DagangNews.com