MYAirline nasihat penumpang tiba lebih awal di lapangan terbang sempena Aidilfitri | DagangNews Skip to main content

MYAirline nasihat penumpang tiba lebih awal di lapangan terbang sempena Aidilfitri

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 20 April - MYAirline menasihatkan semua penumpang yang dihargai untuk tiba awal di Terminal 2 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) untuk memastikan pengalaman perjalanan yang lancar dan bebas sebarang kesulitan. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif MYAirline, Rayner Teo berkata, sebagai syarikat penerbangan yang menghargai pengalaman penumpang, pihaknya ingin mereka mempunyai pengalaman perjalanan yang lancar dengan MYAirline. 

 

Katanya, dengan tiba awal di lapangan terbang, penumpang akan mempunyai masa yang mencukupi untuk menyelesaikan daftar masuk, pemeriksaan keselamatan, dan lain-lain proses yang mungkin berlaku. 

 

"Kami menggalakkan penumpang untuk memastikan diri mereka dikemas kini mengenai maklumat penerbangan terkini. 

 

"Pasukan penjagaan pelanggan kami sedia membantu jika anda mempunyai sebarang masalah berkenaan penerbangan anda," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Dengan musim perayaan yang semakin meriah, lebih penting bagi penumpang untuk merancang perjalanan mereka lebih awal. 

 

Prosedur daftar masuk, pemeriksaan keselamatan dan proses lain di lapangan terbang mungkin mengambil masa yang lebih lama daripada biasa.

 

 

airport

 

 

Untuk mengelakkan kesulitan, MYAirline menggalakkan penumpang untuk membuat tempahan awal makanan mereka, daftar masuk bagasi dan pilih tempat duduk semasa membuat tempahan. 

 

Penumpang boleh mendaftar masuk melalui laman web dan aplikasi MYAirline sebelum berlepas untuk menjimatkan masa. 

 

Bagi mereka yang berada hanya melancong dengan membawa bagasi, pastikan beratnya kurang daripada 7 kg. 

 

Penumpang juga diminta untuk tiba di lapangan terbang sekurang-kurangnya tiga jam sebelum waktu penerbangan untuk memberikan diri secukup masa.

 

Di samping itu, syarikat penerbangan itu turut menasihatkan penumpang supaya menyedari potensi gangguan lalu lintas disebabkan keadaan cuaca atau keadaan lain yang tidak dijangka dalam perjalanan ke lapangan terbang. - DagangNews.com