MYTV gantung Awesome TV atas sebab `isu komersial berterusan' mulai 2 November 2023 | DagangNews Skip to main content

MYTV gantung Awesome TV atas sebab `isu komersial berterusan' mulai 2 November 2023

Notis pemberitahuan awam oleh MYTV Broadcasting pada laman facebook rasminya.

KUALA LUMPUR 19 Okt - MYTV Broadcasting Sdn Bhd akan menggantung Awesome Broadcasting Sdn Bhd (Awesome TV) daripada platform penyiarannya atas sebab `isu komersial'.

 

Penggantungan itu ditetapkan berkuat kuasa pada 2 November 2023.

 

"Penggantungan TV Awesome, yang akan berkuat kuasa pada 2 November 2023, telah dicapai berikutan isu komersial yang berterusan antara MYTV dan Awesome TV, walaupun usaha bersepadu daripada kedua-dua pihak untuk menyelesaikannya," kata MYTV dalam satu kenyataan.

 

Menurutnya, penggantungan saluran itu 'dikesalkan' dan memohon maaf kepada penonton atas sebarang kesulitan yang berlaku.

 

"Kami menghargai sokongan dan pemahaman penonton kami yang dihargai pada masa ini dan memberi jaminan kepada mereka bahawa kami bekerja tanpa jemu untuk mencari penyelesaian demi kepentingan semua orang yang terlibat.

 

"MYTV kekal komited untuk menyampaikan pelbagai kandungan berkualiti tinggi melalui platform penyiarannya, dan kami akan terus menawarkan penonton kami akses kepada pilihan pengaturcaraan yang menarik dan pelbagai," tambahnya.

 

 

mytv

 

 

MYTV bertanggungjawab membangunkan dan mengendalikan infrastruktur dan kemudahan rangkaian Televisyen Terestrial Digital (DTT) Malaysia di bawah Projek Pendigitalan Penyiaran Nasional.

 

Ia adalah satu-satunya platform Malaysia untuk TV digital percuma, kini diakses oleh 6.3 juta penonton di seluruh negara, tanpa yuran atau caj bulanan. - DagangNews.com