Ramssol, GoSaas jalin kerjasama sediakan rumusan pengurusan sumber manusia | DagangNews Skip to main content

Ramssol, GoSaas jalin kerjasama sediakan rumusan pengurusan sumber manusia

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 11 Okt - Ramssol Group Berhad menerusi RAMS Solutions Sdn. Bhd. menjalinkan kerjasama dengan GoSaas Inc. bagi penyediaan Rumusan Awan Oracle Fusion dalam bidang pengurusan sumber manusia (HCM) dan perancangan sumber perusahaan (ERP) kepada pelanggan di Malaysia dan Asia Tenggara.

 

Penyediaan rumusan itu akan memberi fokus kepada meningkatkan daya saing, kehadiran serantau dan sokongan setempat.

 

Selain itu, kerjasama itu akan memperkasakan Ramssol bagi memenuhi keperluan perniagaan yang berkembang merentas industri dengan menawarkan rangkaian penyelesaian inovatif yang komprehensif.

 

Ramssol berkata, RAMS Solutions akan memasarkan dan mempromosikan produk di rantau ini dan melantik GoSaas untuk pelaksanaan produk berikutan penjualan itu.

 

Kataya, dengan memanfaatkan kekuatan pelaksanaan projek GoSaaS, Ramssol dijangka terus menembusi pasaran HCM melalui saranan kos yang kompetitif dan dipercepatkan melalui capaian pemasaran mendalam kumpulan terutamanya dalam pasaran domestik.

 

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Datuk Seri Cllement Tan Chee Seng berkata, pakatan strategiknya dengan GoSaaS menandakan kejayaan transformasi kumpulan dan meningkatkan portfolio perkhidmatan dengan ketara.

 

Katanya, perkongsian itu meluaskan jejak global kumpulan dan mengukuhkan komitmen bagi menyampaikan perkhidmatan peringkat tertinggi kepada pelanggan.

 

"Ia memperkasakan Ramssol untuk bukan sahaja bersaing secara berkesan pada skala global tetapi juga untuk meneruskan projek yang lebih besar dan lebih kompleks, meletakkan kami sebagai pilihan pilihan dalam kalangan perusahaan yang mencari penyelesaian Oracle.

 

"Kami menjangkakan bahawa kerjasama ini akan mengukuhkan lagi kedudukan kepimpinan kami dalam industri," katanya.

 

Sebagai sebahagian daripada perjanjian, GoSaaS diberikan hak eksklusif bagi melaksanakan Produk Rumusan Awan Oracle Fusion untuk pelanggan yang dijamin oleh Ramssol, seterusnya meningkatkan sinergi antara kedua-dua syarikat.

 

Kerjasama ini memperluaskan perkhidmatan wilayah dan wilayah Ramssol dan GoSaaS ke negara-negara SEA termasuk Malaysia, Thailand, Indonesia, Singapura, Vietnam dan Filipina.- DagangNews.com