SDAC serah tajaan Next-Gen Ranger XL kepada SEEDS Malaysia sempena siri travelog agropelancongan | DagangNews Skip to main content

SDAC serah tajaan Next-Gen Ranger XL kepada SEEDS Malaysia sempena siri travelog agropelancongan

(Dari kiri) Ketua Wilayah SDRAC Sarawak, Hadtela Douglas; Pengurus Jualan SDAC, Aidwin Aidan Wing; Ketua Pengedar SDAC, Barry Bong; Ketua SEED Malaysia, Abdul Razak Abdul Aziz dan Khairul Anuar Saidin ketika majlis penyerahan tajaan Next-Gen Ranger XL.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 21 Julai - Pengedar tunggal Ford di Malaysia, Sime Darby Auto ConneXion (SDAC) dan Sime Darby Rent-A-Car (SDRAC)–Hertz Malaysia menyerahkan Next-Gen Ranger XL kepada SEEDS Malaysia bagi menyokong siri travelog perusahaan sosial yang akan datang, 'Farm to Farm to Food'.

 

SDAC berkata, travelog itu bertujuan untuk mempromosikan agropelancongan, yang semakin popular di Malaysia, dengan tumpuan kepada pertanian semula jadi, pendekatan pertanian yang mampan serta mesra alam yang mendapat perhatian dan minat ketara dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

 

"Ranger XL Next-Gen akan menjadi mod pengangkutan utama untuk ahli pasukan SEEDS Malaysia ketika mereka memulakan lawatan ladang merentas desa untuk memperoleh kandungan untuk travelog. 

 

"Sebagai tambahan kepada keupayaan kenderaan untuk menavigasi rupa bumi yang mencabar dan keadaan jalan mempunyai banyak ladang di lokasi terpencil, Next-Gen Ranger XL yang jimat bahan api akan membantu mengurangkan kos untuk perusahaan sosial," katanya dalam kenyataan media.

 

Pengarah Urusan SDAC, Turse Zuhair berkata, jelajah itu dijadualkan bermula di Sarawak pada penghujung Julai menjelang Persidangan & Ekspo Pelancongan Agro Sarawak (SAtCE) sulung, yang berlangsung pada 28-30 Ogos 2023 di Pusat Persidangan Borneo Kuching. 

 

Katanya, lawatan ladang itu akan disambung semula pada September ke Sabah dan Brunei sebelum menuju ke selatan dan utara Semenanjung Malaysia menjelang akhir tahun.

 

"Kami amat berbesar hati untuk menawarkan sokongan kami dalam apa jua cara yang kami boleh dan mendoakan SEEDS Malaysia setiap kejayaan dalam siri travelog mereka yang akan datang," katanya.

 

 

ford

 

 

Pengarah Urusan SDRAC, Harun Mohd Joned pula berkata, dengan memanfaatkan kerjasama, pihaknya boleh membantu meningkatkan kesedaran tentang pertanian mampan.

 

"Dengan minat yang semakin meningkat untuk agropelancongan di negara ini, terutamanya pasaran utama seperti Sabah dan Sarawak, kami gembira dapat bekerjasama dengan SDAC-Ford untuk menyediakan penyewaan Next-Gen Ranger XL untuk SEEDS Malaysia," katanya.

 

Sebarang maklumat lanjut mengenai SDAC dan Ford, ikuti saluran Facebook, Instagram, Twitter dan YouTube Ford Malaysia atau layari www.sdacford.com.my. - DagangNews.com