Bursa Malaysia, TNG Digital dan Affin Hwang perkenal e-Trade, ciri dagangan pasaran ekuiti pertama dalam e-dompet TNG  | DagangNews Skip to main content

Bursa Malaysia, TNG Digital dan Affin Hwang perkenal e-Trade, ciri dagangan pasaran ekuiti pertama dalam e-dompet TNG 

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 2 Okt – Bursa Malaysia Berhad, TNG Digital Sdn. Bhd. dan Affin Hwang Investment Bank Berhad melancarkan e-Trade, ciri dagangan pasaran ekuiti pertama dalam TNG eWallet.

 

Sebagai sebahagian daripada GOfinance, hab pelaburan dalam TNG eWallet, ciri ini bertujuan untuk menjadikan pelaburan pasaran saham lebih mudah diakses dan mesra pengguna untuk semua pengguna eWallet.

 

e-Trade, ciri pelaburan dalam TNG eWallet, membolehkan dagangan pasaran saham lancar melalui eWallet, dan menyepadukan sumber pendidikan daripada MyBURSA. Inisiatif ini memperkasakan pelabur dengan kedua-dua alat dan pengetahuan untuk berdagang dengan yakin.

 

Perkembangan ini menandakan kemajuan yang ketara dalam menjadikan pelaburan saham lebih mudah diakses oleh orang ramai, sekali gus mendemokrasikan peluang pelaburan dan memupuk rangkuman kewangan di seluruh negara melalui sistem yang selamat dan platform pelaburan dipercayai.

 

e-Trade TNG Digital, dikuasakan oleh Affin Hwang, adalah kerjasama pertama seumpamanya untuk merevolusikan penyertaan pasaran saham dengan menawarkan kemudahan dan kebolehcapaian yang lancar kepada pelabur baharu melalui platform.

 

Produk ini direka bentuk dengan mengambil kira pelabur pemula, menawarkan ciri yang ringkas namun penting untuk membantu mereka memulakan dagangan pasaran ekuiti dengan mudah dan yakin.

 

Sebagai sebahagian daripada rangkaian perkhidmatan kewangan komprehensif GOfinance, penambahan ini memberi kuasa kepada pelabur untuk melabur dengan lancar dalam dan memantau portfolio mereka, semuanya dalam satu apl bersepadu.

 

Pelabur runcit kini boleh terus mengakses spektrum luas produk yang ditawarkan oleh Bursa Malaysia, termasuk saham dan ETF, memberikan pengalaman pelaburan yang lebih bermanfaat dan inklusif.

 

Dilengkapi dengan antara muka mesra pengguna, e-Trade membolehkan pelabur mengurus portfolio pelaburan saham mereka sambil menjalankan transaksi kewangan lain dalam ekosistem TNG eWallet. Ciri-ciri boleh diakses melalui e-Trade termasuk pembukaan akaun dalam talian, pendidikan perdagangan pasaran ekuiti yang disesuaikan untuk pemula, cerapan pasaran masa nyata dan sokongan pelanggan yang proaktif.

 

Sebagai sebahagian daripada kerjasama itu, Bursa Malaysia komited untuk meningkatkan keyakinan dan keupayaan pelabur dengan menyediakan sumber pendidikan yang komprehensif untuk memperkasakan pengguna dengan pengetahuan yang diperlukan untuk membuat keputusan pelaburan termaklum.

 

Untuk memberi insentif kepada penggunaan pengguna, e-Trade menawarkan insentif seperti yuran pembukaan akaun Sistem Depositori Pusat (CDS) yang dikecualikan dan yuran pembrokeran yang dikurangkan sebanyak RM3 untuk transaksi perdagangan pasaran ekuiti.

 

Pengguna juga akan menikmati akses kepada data masa nyata dan sebut harga. Selain itu, Affin Hwang akan menyatukan yuran pembrokeran pada akhir setiap hari dagangan, memberi manfaat kepada pelabur yang melaksanakan pelbagai dagangan di kaunter yang sama dan di pihak yang sama dalam satu hari, tanpa mengenakan sebarang bayaran platform.

 

Langkah-langkah ini bertujuan untuk mengurangkan halangan kemasukan bagi pelabur baharu, dengan itu, meningkatkan kemampuan untuk memasuki pasaran pelaburan. - DagangNews.com