Moomoo Malaysia, platform pertama melancarkan dagangan US Options di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Moomoo Malaysia, platform pertama melancarkan dagangan US Options di Malaysia

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 27 Sept –  Moomoo Securities Malaysia Sdn. Bhd. (Moomoo Malaysia) menjadi platform pertama di negara ini yang menawarkan dagangan Opsyen AS, menandakan satu peristiwa penting dalam pasaran kewangan Malaysia.

 

Pengembangan ketara penawaran produk Moomoo ini berikutan pengumuman di #MerdekaBersamaMoofest baru-baru ini dan meneruskan komitmen syarikat untuk menyediakan rakyat Malaysia akses yang lebih luas kepada pasaran kewangan global.

 

Dengan pengenalan Opsyen AS, Moomoo Malaysia menawarkan pelabur keupayaan untuk berdagang opsyen pada beberapa syarikat terbesar dan paling terkemuka di dunia yang disenaraikan di bursa saham AS.

 

Ciri baharu ini akan membolehkan pengguna mempelbagaikan strategi pelaburan mereka, kedudukan lindung nilai dan mendapatkan lebih kawalan ke atas portfolio mereka dengan memanfaatkan strategi perdagangan pilihan.

 

Menurut Tinjauan Sentimen Pelabur Runcit Moomoo Malaysia baru-baru ini, sebanyak 33% pelabur Malaysia secara aktif melihat pasaran global sebagai sebahagian daripada strategi mereka untuk mempelbagaikan portfolio mereka, manakala 37% pelabur Malaysia memberi tumpuan kepada sektor pertumbuhan tinggi seperti teknologi, kecerdasan buatan. (AI), dan kewangan, terutamanya dalam pasaran global seperti AS.

 

Dengan dagangan Opsyen AS kini tersedia, moomoo menyediakan penyelesaian yang tepat pada masanya dan berkesan untuk pelabur Malaysia mendapatkan pendedahan kepada pasaran terbesar dunia, menawarkan mereka alat untuk mengemudi kedua-dua peluang kewangan tempatan dan antarabangsa.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Moomoo Malaysia, Ivan Mok berkata, pengenalan dagangan Opsyen AS merupakan langkah transformatif untuk landskap pelaburan tempatan, memberikan pengguna moomoo akses kepada alat kewangan canggih yang biasanya tersedia dalam pasaran yang lebih matang.

 

"Dengan keupayaan untuk berdagang pilihan pada syarikat utama AS, pengguna kami kini boleh menyesuaikan strategi pelaburan mereka untuk melindungi portfolio mereka daripada turun naik dan memanfaatkan sektor pertumbuhan global seperti teknologi dan AI.

 

"Ini adalah langkah penting bagi pelabur Malaysia yang ingin mempelbagaikan melangkaui saham tradisional dan mendapat akses kepada beberapa pasaran terbesar dunia.”

 

Beliau menambah, “Apa yang membezakan moomoo bukan hanya akses kepada Opsyen AS tetapi ekosistem lengkap yang kami sediakan — sumber pendidikan bersepadu, data lanjutan dan alatan analisis. Kami mahu memastikan pengguna kami, sama ada mereka baru dalam perdagangan opsyen atau pelabur berpengalaman, boleh melaksanakan strategi mereka dengan yakin dengan sokongan yang mereka perlukan pada setiap langkah.”

 

Menurunkan Halangan melalui Sokongan Pelabur yang Lebih Besar

Selaras dengan misinya untuk memperkasakan pelabur, Moomoo Malaysia akan terus menawarkan sumber pendidikan komprehensif yang direka untuk membantu pengguna dari semua peringkat memahami selok-belok perdagangan Opsyen AS.

 

Sumber ini termasuk panduan mendalam, data pasaran masa nyata, forum komuniti aktif, serta webinar interaktif yang dihoskan oleh pakar industri, semuanya tersedia dalam aplikasi moomoo.

 

Dari sudut pandangan komuniti, pelabur Malaysia berpeluang untuk memanfaatkan ruang yang dikongsi bersama pada aplikasi moomoo melalui "Komuniti Moo", yang menjadi tuan rumah kepada lebih 23.8 juta pelabur di seluruh dunia.

 

Pelancaran dagangan Opsyen US akan menggalakkan perbincangan yang lebih besar mengenai pengurusan portfolio dan strategi kepelbagaian, melalui pandangan komuniti yang berharga tentang arah aliran pasaran dan strategi pelaburan. - DagangNews.com