Shell Malaysia meterai perjanjian sewa dua kapal berjangka panjang dengan Orkim | DagangNews Skip to main content

Shell Malaysia meterai perjanjian sewa dua kapal berjangka panjang dengan Orkim

Enam dari kiri: Shairan Huzani Husain, Pengarah Urusan Shell Malaysia Hiliran; Dato' Syed Yasir Arafat Syed Abd Kadir, CEO Ekuinas, dan Kapten Cheah Sin Bi, CEO Orkim
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 27 Sept - Shell Malaysia Trading Sdn Bhd dan Shell Timur Sdn Bhd memeterai perjanjian jangka panjang dengan Orkim Sdn Bhd untuk menyewa dua kapal perkapalan untuk pengedaran produk petroleum.

 

Shell berkata kedua-dua kapal itu akan memainkan peranan penting dalam mengangkut produk minyak untuk perniagaan bahan api hiliran Shell Malaysia di seluruh Semenanjung Malaysia dan Malaysia Timur.

 

Kumpulan itu berkata binaan baharu ini, dilengkapi dengan ciri keselamatan, kecekapan dan perlindungan alam sekitar yang dipertingkat, memenuhi keperluan dan piawaian pematuhan yang semakin meningkat.

 

Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd dan Shell Timur Sdn Bhd, Shairan Huzani Husain berkata kerjasama itu menandakan kejayaan besar dalam komitmen kumpulan untuk menyokong pemegang kepentingan Malaysia.

 

Menurutnya, ia adalah melalui strategi jangka panjang yang bertujuan untuk meningkatkan dan membina keupayaan dalam sektor tenaga tempatan.

 

“Kami teruja untuk bekerjasama dengan Orkim dan percaya kerjasama ini akan menggalakkan penglibatan yang lebih besar daripada pemain industri tempatan dan memupuk inisiatif baharu untuk membangunkan lagi keupayaan tempatan,” katanya dalam satu kenyataan.

 

Shell Malaysia dan Orkim mempunyai hubungan yang lama dalam pengangkutan dan pengedaran produk petroleum di seluruh Malaysia dan Singapura. - DagangNews.com