Sunway beli tanah di Cheras untuk pembangunan bercampur dengan GDV RM3.2 bilion | DagangNews Skip to main content

Sunway beli tanah di Cheras untuk pembangunan bercampur dengan GDV RM3.2 bilion

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 2 Okt – Sunway Berhad, melalui anak syarikat milik penuhnya Sunway Melawati Sdn Bhd, telah memeterai Perjanjian Jual Beli (SPA) dengan Viva Impian Sdn Bhd (VISB) untuk memperoleh sebidang tanah pegangan bebas utama seluas 17.58 ekar di kejiranan Taman Taynton, Cheras, Kuala Lumpur yang berkembang pesat dengan pertimbangan pembelian RM320 juta.

 

Cadangan Pengambilalihan Tanah terletak secara strategik bersebelahan dengan pembangunan kediaman Sunway Alishan.

 

Petak tanah itu diperuntukkan untuk pembangunan guna bercampur, dengan anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM3.2 bilion.

 

 

sunway

 

 

Pembangunan yang dicadangkan itu akan menyepadukan pangsapuri servis mewah yang menawarkan pengalaman hidup bandar yang unik dengan podium runcit berfokuskan kesihatan yang bertenaga yang menampilkan klinik kesihatan dan kesejahteraan.

 

Selaras dengan komitmen berterusan Sunway terhadap kemampanan, projek itu akan direka bentuk dengan Sunway Design and Development Architecture (SDDA) sebagai falsafah reka bentuk yang mengawalnya untuk menyampaikan Kemampanan, Inovasi, Kesihatan dan Kesejahteraan serta Gaya Hidup dan Pengalaman Baharu yang tiada tandingannya untuk masyarakat.

 

Pengarah Urusan Sunway Property, Sarena Cheah berkata, cadangan pengambilalihan tanah itu mewakili peluang menarik untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat bagi pembangunan bersepadu yang berkualiti tinggi di Kuala Lumpur.

 

 

Sarena Cheah
                                   Sarena Cheah

 

 

"Visi kami adalah untuk mewujudkan ruang komuniti holistik yang berpaksikan kesejahteraan yang memenuhi keperluan gaya hidup bandar moden yang berkembang. Kami yakin pembangunan ini akan memangkin dan meningkatkan pertumbuhan di kawasan sekitar.”

 

Terletak secara strategik dengan akses terus dari Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2), pembangunan ini disambungkan dengan lancar ke lebuh raya utama termasuk Lebuhraya Shah Alam (KESAS), Lebuhraya Grand Saga, Link Timur-Barat dan Lebuhraya Maju (MEX).

 

Tapak ini terletak 500 m dari perhentian bas/teksi Ekocheras, 800 m dari stesen MRT Taman Mutiara, 5 km dari stesen LRT Cheras dan 6.3 km dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS).

 

Sunway Property akan bekerjasama rapat dengan pihak berkepentingan tempatan dan pihak berkuasa perancang untuk memastikan pembangunan memenuhi standard kualiti, keselamatan dan tanggungjawab alam sekitar yang tertinggi.

 

Usaha baharu ini mengesahkan kedudukan Sunway Property sebagai peneraju dalam pembangunan bandar yang inovatif dan mampan, meneruskan legasinya membina komuniti berkembang maju yang tahan ujian masa. - DagangNews.com