TNG Digital kenakan bayaran 1.0 peratus untuk tambah nilai guna kad kredit mulai 23 Februari 2024 | DagangNews Skip to main content

TNG Digital kenakan bayaran 1.0 peratus untuk tambah nilai guna kad kredit mulai 23 Februari 2024

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 5 Feb - TNG Digital Sdn Bhd akan memperkenalkan bayaran 1.0 peratus untuk semua tambah nilai kad kredit mulai 23 Februari ini.

 

Bagaimanapun, semua tambah nilai melalui Pemindahan DuitNow dan kad debit akan terus menjadi percuma.

 

TNG Digital berkata langkah itu adalah untuk mengekang pembayaran berlebihan baki kad kredit ke akaun bank dan mengimbangi kos tinggi tambah nilai kad kredit yang telah disubsidi oleh syarikat itu sejak penubuhannya.

 

“Pengguna digalakkan menggunakan pindahan bank melalui DuitNow yang mempunyai proses yang sama seperti pemindahan dana dalam kalangan akaun bank.

 

"Pemindahan bank melalui DuitNow tertakluk kepada langkah anti-penipuan yang dipertingkatkan seperti pengesahan biometrik dan pengikatan peranti pada akaun, yang menjadikannya salah satu kaedah tambah nilai paling selamat," kata Alan Ni, ketua pegawai eksekutif TNG Digital.

 

"Sebagai institusi kewangan terbesar yang melayani lebih 20 juta pengguna yang disahkan e-KYC, kami mesti mencari keseimbangan yang baik antara kemudahan, keselamatan dan kemampanan kos jangka panjang syarikat kami.

 

“Untuk memberikan lebih banyak pilihan kepada pengguna, kami masih membenarkan kad kredit sebagai salah satu saluran tambah nilai, tetapi kami juga menggesa pengguna untuk menambah nilai eDompet mereka melalui Pemindahan DuitNow atau kad debit, yang kedua-duanya adalah percuma,” tambahnya. - DagangNews.com