CBP Tawar Produk Pembiayaan Untuk Sektor Koperasi dan Korporat | DagangNews Skip to main content

CBP Tawar Produk Pembiayaan Untuk Sektor Koperasi dan Korporat

KUALA LUMPUR 30 Sept - Bermula sebagai sebuah koperasi kecil di Kampung Pertama, Pulau Pinang pada tahun 50-an, Coopbank Pertama (CBP) amat memahami kesulitan dan kesukaran yang dihadapi oleh sektor koperasi dan juga sektor korporat dalam misi untuk menambah pendapatan organisasi.

 

Selain daripada menawarkan pelbagai produk untuk persendirian seperti simpanan, pajak gadai Islam Ar-Rahnu dan pembiayaan persendirian, CBP juga turut menawarkan produk-produk pembiayaan yang kompetitif untuk sektor koperasi dan juga korporat di negara ini.

 

Pembiayaan patuh Syariah yang ditawarkan CBP ini dilihat mampu untuk membantu koperasi dan juga sektor korporat untuk mengembangkan lagi perniagaan dan juga menambah modal syarikat atau koperasi.

 

Antara produk yang ditawarkan CBP untuk pembiayaan koperasi dan korporat ini termasuklah Pembiayaan Pemfaktoran-I, Pembiayaan Kredit Pusingan-i dan Pembiayaan Berjangka-i.

 

Bagaimanapun, terdapat syarat-syarat kelayakan yang perlu dipatuhi oleh sektor koperasi, syarikat milikan tunggal dan perkongsian, syarikat sendirian berhad, syarikat berhad dan syarikat perkongsian liabiliti terhad.

 

Pembiayaan Berjangka-i Terdapat empat (4) jenis pembiayaan di bawah Pembiayaan Berjangka-i ini termasuklah :

coopbank

Pembiayaan Kredit Pusingan-i

Terdapat dua (2) jenis pembiayaan di bawah Pembiayaan Kredit Pusingan-i ini iaitu :

coopbank

 

coopbank

 

 

Kepelbagaian produk pembiayaan yang ditawarkan oleh CBP kepada koperasi dan juga korporat ini menunjukkan bahawa CBP sentiasa menawarkan produk pembiayaan yang diperlukan oleh koperasi dan juga syarikat korporat bagi memastikan perjalanan organisasi tersebut tidak terjejas dan ia dapat membantu mereka untuk mengembangkan lagi perniagaan serta operasi dengan kadar keuntungan yang minimum.

 

Bagi syarikat korporat atau koperasi yang ingin mendapatkan pembiayaan menerusi produk-produk yang ditawarkan CBP boleh layari www.cbp.com.my atau emel ke pembiayaan.korporat@cbp.com.my menghubungi talian khidmat pelanggan CBP di 03 26927650 (sambungan : 1510/1507/1506).

 

CBP mempunyai 28 cawangan di seluruh negara. - DagangNews.com