DDNK atau Datuk Nazri Khan sah digantung lesen oleh Suruhanjaya Sekuriti selama 6 bulan | DagangNews Skip to main content

DDNK atau Datuk Nazri Khan sah digantung lesen oleh Suruhanjaya Sekuriti selama 6 bulan

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 13 Okt - Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC) telah menggantung lesen Wakil Perkhidmatan Pasaran Modal pengarah eksekutif dan pengurus dana Inter-Pacific Asset Management Sdn Bhd (IPAM), Datuk Nazri Khan Adam Khan selama enam bulan, berkuat kuasa 6 Oktober 2022.

 

Pengurusan IPAM berkata firma saham itu kini membuat rayuan terhadap penggantungan itu, menekankan bahawa penggantungan itu disebabkan pelanggaran pentadbiran dan bukan mengenai pengurusan dana.

 

Menurutnya, IPAM mempunyai rekod prestasi kukuh selama lebih 30 tahun dalam dana unit amanah dan pengurusan portfolio, dikawal oleh peraturan dan peraturan ketat yang ditetapkan oleh SC.

enquiry_ipam@interpac.com.my

"Yakinlah bahawa pelaburan anda berada di tangan yang baik dan diuruskan secara profesional oleh pasukan profesional pelaburan kami yang berkelayakan tinggi di IPAM, dan menjadi komitmen dan keutamaan kami untuk menguruskan pelaburan anda dengan bijak dan mencapai matlamat yang anda inginkan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

TERBAHARU: Tindakan gantung 6 bulan terhadap DDNK adalah wajar, kata Pengerusi SC

 

Ia berkata pelabur boleh menghubungi perkhidmatan pelanggan di 03 - 2117 1888 atau e-mel enquiry_ipam@interpac.com.my untuk sebarang pertanyaan.

 

Kisah penggantungan lesen Nazri yang terkenal menerusi iklan `Tak Hensem Tak Apa, Janji Kaya' mula tular sejak semalam sebelum Inter-Pacific Asset Management Sdn Bhd sendiri mengesahkan hal tersebut hari ini.- DagangNews.com