Lotus's Malaysia, impact.com bekerjasama pacu pertumbuhan e-dagang | DagangNews Skip to main content

Lotus's Malaysia, impact.com bekerjasama pacu pertumbuhan e-dagang

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 5 Okt - Lotus’s Malaysia bekerjasama dengan impact.com, platform pengurusan perkongsian terkemuka di Asia Tenggara untuk program pemasaran 'affiliate' sekaligus menjadi pasar raya besar pertama di negara ini menjalankan program itu.


 
E-dagang dan beli-belah dalam talian telah melonjak sejak wabak itu, dengan bilangan pengguna digital di Asia Tenggara dijangka mencecah 380 juta menjelang 2026. 

 

Sejak memperoleh operasi Tesco di Malaysia, Lotus's memasuki pasaran yang diutamakan secara digital, memfokuskan pada e-pertumbuhan perdagangan dan perjalanan pemasaran digital.

 

Dengan perkongsiannya dengan impact.com, Lotus's dapat mengembangkan dan meningkatkan program gabungan mereka dan bekerjasama dengan rakan kongsi lain untuk memperoleh pelanggan baharu dengan menyelaraskan kempen mereka dengan kawalan dan ketelusan lebih baik. 

 

Ini akan melengkapkan pelan pemasaran syarikat untuk membawa masuk lebih banyak trafik dan seterusnya, jualan ke platform e-dagangnya, Lotus's Shop Online.

 

Melalui platform impact.com, Lotus's menyasarkan untuk mengembangkan jangkauannya dan memacu jejak ke cawangannya serta meningkatkan penglibatan jenama melalui perkongsian.

 

Pengurus Besar impact.com Asia Tenggara, Antoine Gross berkata, pihaknya gembira dapat bekerjasama dengan Lotus’s untuk menyampaikan cara baharu untuk menjana pertumbuhan bagi perniagaan dan nilai e-dagang untuk pengguna sasaran mereka. 

 

"Kami telah bekerjasama dengan banyak jenama di Asia Tenggara yang telah menyaksikan kejayaan besar, dan menjangka permintaan yang semakin meningkat untuk pemasaran gabungan untuk jenama di Malaysia sebagai alternatif kepada pengiklanan dalam talian tradisional. 

 

"Perkongsian ahli gabungan akan membuka jalan untuk pemasaran runcit yang lebih disasarkan, terkawal dan berisiko rendah yang dioptimumkan berdasarkan prestasi," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Pengarah Eksekutif Pelanggan Lotus’s Malaysia, Vivian Yap berkata, pihaknya melihat potensi sebenar untuk industri runcit pasar raya berkembang melangkaui pengiklanan tradisional. 

 

"Kami mahu inovasi menjadi kunci dalam cara kami menjangkau pelanggan, sama ada melalui platform dalam talian atau menjangkau mereka secara tulen dengan rakan kongsi kandungan. 

 

"Melalui program perkongsian ahli gabungan kami dengan impact.com, kami telah bersedia untuk meningkatkan strategi pemasaran untuk pertumbuhan yang dipercepatkan," katanya. - DagangNews.com