Yes oleh YTL Communications menang anugerah Ketersediaan Opensignal | DagangNews Skip to main content

Yes oleh YTL Communications menang anugerah Ketersediaan Opensignal

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 6 Okt - Yes oleh YTL Communications Sdn. Bhd, pengendali rangkaian mudah alih pertama yang menawarkan 5G di Malaysia, telah diumumkan sebagai pemenang anugerah Ketersediaan (Availability) oleh Opensignal.

 

Opensignal merupakan entiti bebas yang menganalisis pengalaman mudah alih pengguna dan menyediakan laporan industri untuk benar-benar memahami pengalaman pengguna pada rangkaian wayarles.

 

Dalam Laporan Rangkaian Pengalaman Mudah Alih terbaru mereka, Yes memenangi anugerah Ketersediaan dengan 98.5% yang mengagumkan daripada segi kebolehpercayaannya dalam menghubungkan pengguna pada rangkaian mereka dengan perkadaran yang lebih besar berbanding pesaing mereka.

 

Yes telah mendahului senario ketersediaan dengan penguasaan di seluruh negara seperti bahagian majoriti berterusan mereka di 13 daripada 15 wilayah di seluruh Malaysia sambil menguasai sepenuhnya wilayah seperti Kelantan, Melaka, Negeri Sembilan, Perak dan Sabah.

 

Walaupun di kawasan di mana jenama lain menonjol, Yes masih setanding dan mampu bersaing - membuktikan bahawa skala penguasaan ketersediaan Yes adalah di seluruh negara terutamanya di Semenanjung Malaysia

 

YTL

 

Ketua Pegawai Eksekutif YTL Communications, Wing K. Lee berkata, dengan pelbagai faktor ekonomi, geografi dan sosial, bukan setiap rakyat Malaysia berpeluang untuk mendapatkan akses ke arah kemajuan teknologi dan akses kepada internet.

 

"Terdapat perjuangan berterusan dalam ketersambungan, itulah sebabnya kami meletakkan jenama kami sebagai kunci yang boleh dipercayai dan boleh diakses untuk memastikan rakyat Malaysia sentiasa berhubung pada setiap masa, tanpa mengira lokasi dan status, di mana-mana rantau.

 

"Memandangkan kami sentiasa komited terhadap masa depan yang berkaitan, kami berbangga dan berbesar hati menerima anugerah ini daripada Opensignal dan akan terus melakukan yang terbaik untuk memenuhi keperluan rakyat Malaysia dan membawa mereka ke arah penggunaan 5G dengan pelan pascabayar Yes 5G & rumah tanpa wayar 5G serat," ujarnya.

 

Wing K. Lee
                        Wing K. Lee

 

 

Menurut beliau, kejayaan menyediakan sambungan/ketersediaan rangkaian untuk rakyat Malaysia datang daripada pemerkasaan masyarakat, terutamanya bagi kumpulan B40.

 

"Dengan menyediakan data yang boleh diakses dan pelan data jalur lebar mudah alih & rumah bernilai terbaik, Yes meletakkan hala tuju untuk menjaga golongan yang kurang mendapat perkhidmatan dengan inisiatif dan kempen perintis.

 

"YTL Communications komited untuk menyediakan ketersediaan rangkaian untuk semua," ujarnya. - DagangNews.com