Berjaya Food meterai perjanjian francais induk buka kafe Paris Baguette di Filipina pada suku keempat 2023 | DagangNews Skip to main content

Berjaya Food meterai perjanjian francais induk buka kafe Paris Baguette di Filipina pada suku keempat 2023

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 14 Ogos - Paris Baguette Philippines Inc mengumumkan pemeteraian perjanjian francais induk dengan Berjaya Food (International) Sdn Bhd (anak syarikat Berjaya Food Bhd) dan Middle Trade Inc, dan Paris Baguette Singapura bagi memperkenalkan kafe bakeri Korea Selatan di pasaran tempatan, dengan kedai pertamanya dijangka dibuka pada suku keempat 2023.

 

Di bawah perjanjian itu, Berjaya Food (International) dan Middle Trade Inc akan menjadi pengendali utama kedai Paris Baguette tempatan di bawah Paris Baguette Philippines Inc. 

 

Perkongsian itu menyasarkan untuk menyebarkan kehadiran jenama itu dengan penubuhan lebih banyak kedai di bandar utama di seluruh negara.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Food, Datuk Sydney Quays berkata, ia memberikan pihaknya kebanggaan dan keterujaan yang tinggi untuk mengumumkan perkongsian ini antara Berjaya Food International dan Middle Trade Inc. dalam menubuhkan Paris Baguette Philippines Inc. 

 

"Perkembangan ini berlaku lebih enam bulan selepas pengembangan yang berjaya di Malaysia, satu kejayaan yang kami harapan akan dicontohi di Filipina," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Sydney Quays berkata, Berjaya Food International, juga pemberi francais induk restoran makan kasual Kenny Rogers Roasters, telah lama melihat potensi kukuh pasaran Filipina dengan pemegang francais tempatan Middle Trade Inc.

 

Katanya, kemasukan Paris Baguette di Filipina menandakan satu peristiwa penting dalam pengembangan berterusan pihaknya di wilayah ASEAN. 

 

 

berjaya

 

 

"Kami di Berjaya Food komited untuk menyampaikan konsep makanan dan restoran bertaraf dunia kepada saudara dan saudari Asia kami. Matlamat kami adalah untuk membina aspirasi kami untuk menjadi kumpulan makanan global, pelbagai dan holistik," katanya.

 

Jenama bakeri premium Paris Baguette telah menjadi peneraju dalam industri bakeri Korea dengan memperkenalkan dan membangunkan budaya bakeri gaya Eropah buat kali pertama di Korea. 

 

Ia juga merupakan rangkaian kedai roti nombor satu di Korea Selatan dengan lebih 3,500 kedai dan lebih daripada 480 lokasi di seluruh Amerika Syarikat, United Kingdom, Kanada, China, Perancis, Vietnam, Indonesia, Kemboja, Malaysia dan Singapura. Kedai-kedai itu telah menjadi latar belakang pelbagai K-Drama dan disokong oleh pelbagai selebriti Korea.

 

 

berjaya

 

 

Koleksi pastri, roti dan kek di Paris Baguette semuanya dibakar segar setiap hari untuk menawarkan pengalaman unik kepada ribuan tetamu setiap hari dengan makanan yang enak.


 
Kejayaan syarikat terutamanya didorong oleh penekanannya untuk menyediakan tambang inovatif dengan pilihan produk segar, bersih dan sihat yang moden dan luas. Di teras syarikat, Paris Baguette ialah kedai roti yang diilhamkan oleh Perancis dan berinovasi melalui pengaruh global. - DagangNews.com