Citaglobal raih kontrak RM13.3 juta tanggal loji janakuasa Malakoff di Port Dickson | DagangNews Skip to main content

Citaglobal raih kontrak RM13.3 juta tanggal loji janakuasa Malakoff di Port Dickson

KUALA LUMPUR 2 Jun - Citaglobal Bhd memperoleh kontrak RM13.3 juta untuk menanggalkan baki loji janakuasa milik unit Malakoff Corp Bhd Port Dickson Power Bhd.

 

Kerja itu melibatkan penyahtauliahan, pembongkaran, perobohan dan pelupusan baki Loji Janakuasa Port Dickson (PDPP) 440MW, kata Citaglobal dalam makluman di Bursa Malaysia.

 

PDPP, yang telah ditauliahkan pada 1995, telah berhenti beroperasi pada 28 Februari 2019 berikutan tamat tempoh perjanjian pembelian kuasa yang dilanjutkan.

 

"Kontrak itu akan terus meningkatkan dan meningkatkan buku pesanan sedia ada Citaglobal dan anak-anak syarikatnya kepada kira-kira RM1 bilion," kata Citaglobal.

 

Citaglobal telah mengumumkan beberapa kontrak dan surat hasrat tahun ini. Pada 9 Mei, kumpulan itu berkata ia dilantik untuk menjalankan kerja-kerja subkontrak bagi Landasan Berkembar Lembah Klang Fasa 2 dengan bayaran RM261 juta.

 

Pada April, ia berkata usaha samanya dengan Reneuco Bhd sedang "memuktamadkan" kontrak dengan Malaysia Rail Link Sdn Bhd (MRL) untuk menjadi pengeluar tenaga bebas untuk Laluan Rel Pantai Timur, berikutan permintaan untuk cadangan oleh MRL.

 

Terdahulu, kumpulan itu juga mengumumkan telah menandatangani surat hasrat dengan Mutiara Perlis Sdn Bhd untuk menjalankan kerja-kerja kejuruteraan, perolehan, pembinaan dan pentauliahan bagi pembangunan projek Jeti Bersepadu Sanglang di Perlis. - DagangNews.com