Daikin Malaysia anjur Kejohanan Badminton Antarabangsa 2023 bermula 6 hingga 9 Mac di Pusat Badminton Sunsuria-Pioneer | DagangNews Skip to main content

Daikin Malaysia anjur Kejohanan Badminton Antarabangsa 2023 bermula 6 hingga 9 Mac di Pusat Badminton Sunsuria-Pioneer

Pengarah Pioneer Sports Management, Chan Chong Ming (dua dari kiri) bersama Pengurus Besar Daikin Malaysia Sales & Service Sdn Bhd (dua dari kanan) ketika mempromosikan Kejohanan Badminton Antarabangsa Daikin 2023.
Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 7 Mac - Daikin Malaysia menganjurkan Kejohanan Badminton Antarabangsa Daikin 2023 bermula 6 hingga 9 Mac 2023 bertempat di Pusat Badminton Sunsuria-Pioneere di Kota Damansara. 

 

Kejohanan selama empat hari itu yang dianjurkan bersama Pioneer Sports Management yang diketuai Pengarah Kejurulatihan Perseorangan Akademi Badminton Malaysia (ABM) Wong Choong Hann bersama beberapa bekas pemian kebangsaan termasuk Chew Choo Eng, Lee Wan Wah dan Chan Chong Ming.

 

Pertandingan itu disertai seramai 1,500 pemain dalam enam kategori dengan kumpulan umur berbeza.

 

Kategori yang dipertandingkan termasuk perseorangan lelaki, perseorangan perempuan, beregu lelaki, beregu perempuan, beregu campuran serta ibu bapa dan anak.

 

Pengarah Urusan Daikin Malaysia Sales & Service Sdn Bhd, Lawrence Song Yew Beng berkata, kejohanan itu adalah antara pendekatan terbaik untuk menyokong masyarakat bagi mengamalkan gaya hidup sihat. 

 

poster

 

"Kejohanan ini  memberi peluang untuk menyumbang kepada pembangunan generasi atlet masa hadapan dan memastikan Malaysia kekal sebagai kuasa besar dalam badminton untuk generasi akan datang," katanya.

 

Chong Ming yang juga merupakan Pengarah Pioneer Sports Management (M) Sdn Bhd berkata, pihaknya menghargai keyakinan Daikin Malaysia terhadap mereka untuk menganjurkan kejohanan itu buat kali keempat.

 

“Kami percaya Kejohanan Badminton Antarabangsa Daikin bolah membuka peluang untuk mengenal pasti dan mencungkil bakat baharu.

 

"Bagi mencapai potensi penuh bakat tempatan untuk bersaing dan cemerlang di pentas global, mereka harus bermula dari usia muda," katanya. - DagangNews.com