Hong Leong Bank diiktiraf bank PKS terbaik untuk kali ke-4 di Anugerah Perkhidmatan Kewangan Runcit 2022 | DagangNews Skip to main content

Hong Leong Bank diiktiraf bank PKS terbaik untuk kali ke-4 di Anugerah Perkhidmatan Kewangan Runcit 2022

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 12 Ogos - Komitmen Hong Leong Bank (HLB) terhadap pertumbuhan dan kemampanan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) membolehkan ia diiktiraf sebagai "Bank PKS Terbaik" selama empat tahun yang dikendalikan oleh The Asian Banker di Anugerah Perkhidmatan Kewangan Runcit 2022. 

 

Selain itu, HLB juga dinobatkan sebagai 'Bank PKS Terbaik di Malaysia' oleh Asian Banking and Finance pada Anugerah Perbankan Runcit 2022 baru-baru ini.

 

Anugerah yang dikaji dengan teliti dan termasuk maklum balas bebas yang diberikan oleh pelanggan bank mengiktiraf institusi kewangan yang berusaha untuk berinovasi untuk menyediakan produk dan perkhidmatan peringkat teratas yang ditempah khas yang sesuai dengan keperluan pelanggan PKS mereka.

 

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif HLB, Domenic Fuda berkata, memandangkan PKS telah memainkan peranan penting dalam pembangunan ekonomi dan momentum pertumbuhan negara, mereka juga akan memainkan peranan penting dalam pasca pemulihan pandemik. 

 

"Diiktiraf atas komitmen berterusan kami dalam menyokong PKS sebelum pandemik dan teguh dalam sokongan kami semasa tempoh mencabar yang belum pernah terjadi sebelumnya semasa pandemik termasuk fasa pemulihan semasa adalah amat bermakna. 

 

"Dengan penawaran produk yang serupa di seluruh industri, kami percaya bahawa pembeza sebenar bagi kami ialah kakitangan kami di lapangan, dan perhubungan yang mereka bantu kembangkan dengan pelanggan dan dengan pelbagai komuniti PKS di seluruh negara," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Menurut Ketua Perbankan PKS HLB, Kevin Ng, satu lagi perbezaan penting bagi bank ialah strategi yang mengutamakan digital dalam pasaran. 

 

"Memanfaatkan inovasi digital untuk menyediakan pelanggan PKS pengalaman yang mudah dan tanpa geseran dengan mendigitalkan proses ke dalam perjalanan automatik, telah membantu bank untuk melayani pelanggan dengan lebih cekap sambil memperoleh yang baharu dengan pantas.

 

“Sejak bermulanya pandemik pada 2020, pendekatan kami untuk menyediakan pengalaman yang mudah dan tanpa geseran untuk pelanggan kami telah memberi manfaat kepada kami kerana kami telah mengembangkan portfolio perbankan PKS kami sebanyak lebih 20%," katanya.

 

Katanya, anugerah ini tidak akan dapat dicapai jika tidak kerana kepercayaan dan sokongan yang kuat yang diberikan oleh pelanggan mereka. 

 

"Kami akan terus melabur dalam platform digital serta keupayaan data dan analitik untuk membantu pelanggan kami menjalankan operasi mereka untuk meningkatkan keuntungan, pertumbuhan dan berdaya tahan dan mampan untuk jangka panjang," katanya. - DagangNews.com