KHIND perkenal skim Rent-to-Own barangan elektrik untuk pengguna | DagangNews Skip to main content

KHIND perkenal skim Rent-to-Own barangan elektrik untuk pengguna

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 24 Jun - Pembuat peralatan elektrik tempatan, KHIND memperkenalkan skim Rent-to-Own pertama seumpamanya dalam usaha untuk menyediakan kemudahan akses kepada rakyat Malaysia kepada pilihan produk mereka. 

 

Skim ini mewakili penyelesaian mampu milik untuk memperoleh peralatan rumah berkualiti yang boleh dipercayai dan bergaya semasa rakyat Malaysia terjejas daripada segi kewangan akibat pandemik.

 

Pada masa ini tersedia untuk isi rumah di Lembah Klang sebelum dilancarkan ke kawasan dan negeri lain, skim Rent-to-Own membolehkan pelanggan membayar secara berperingkat untuk produk yang diingini melalui pelan ansuran yang mana apabila siap, akan mengekalkan pemilikan penuh. 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan KHIND Holdings Berhad, Adil Jimmy Mistry berkata, ia satu kejayaan besar bagi mereka kerana mampu menawarkan rangkaian produk untuk dimiliki oleh isi rumah tempatan. 

 

"Ini adalah sebahagian daripada misi kami untuk memudahkan segalanya untuk pengguna produk KHIND. Kami percaya dalam memberikan pelanggan kami nilai terbaik untuk wang, tanpa menjejaskan kualiti, sambil mengekalkan trend semasa," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Salah satu produk yang paling dicari ialah mesin pengering KHIND, yang memberikan pengguna pengalaman cucian tanpa kerumitan dengan pelan pembayaran bulanan Rent-to-Own dalam tempoh 36 bulan (RM99 sebulan), 24 bulan (RM139 setiap bulan) dan 12 bulan (RM 259 sebulan), termasuk penghantaran percuma, pemasangan dan tempoh percubaan 30 hari. 

 

Selepas tempoh pembayaran masing-masing dipilih, pelanggan boleh menyimpan mesin, tanpa bayaran tambahan.

 

Paling penting, pelanggan yang mendaftar untuk pelan 36 bulan sebelum 30 Jun 2022, hanya perlu membayar RM1 untuk bulan pertama, dengan bayaran bulanan RM99 disambung semula pada bulan kedua dan seterusnya.

 

Untuk memastikan mesin beroperasi pada kecekapan optimumnya, KHIND juga menawarkan pelan perkhidmatan penjagaan tahunan percuma (bernilai RM400 setiap perkhidmatan) sepanjang tempoh pembayaran, tanpa mengira pelan yang dipilih. 

 

Perkhidmatan ini datang tanpa kos tambahan, termasuk meratakan, pembersihan dan pembasmian kuman gelas mesin, dan pembersihan pelbagai komponen termasuk injap masuk, penapis pam saliran dan laci detergen. - DagangNews.com