Public Investment kekalkan unjuran pendapatan Uzma, harga sasaran RM0.73 sesaham | DagangNews Skip to main content

Public Investment kekalkan unjuran pendapatan Uzma, harga sasaran RM0.73 sesaham

Oleh NABILA YASMIN RAZIB 

KUALA LUMPUR 28 Jan - Public Investment Bank mengekalkan ramalan pendapatan bagi Uzma Bhd dan mengekalkan harga sasaran sebannyak RM0.73 sesaham susulan pengumuman mengumumkan perolehan kontrak daripada EnQuest Petroleum Production Malaysia bernilai kira-kira RM30 juta.

 

Dalam nota penyelidikannya di sini hari ini, Public Investment berkata, ia melihat kontrak tersebut secara positif kerana ia akan mengukuhkan perkhidmatan huluan teras Uzma, terutamanya dalam sistem servis telaga yang akhirnya boleh membawa kepada lebih banyak peluang pada masa hadapan. 

 

"Buku pesanan tertunggak kekal sihat pada lebih RM2 bilion dengan keterlihatan pendapatan sehingga FY24F. 

 

"Tinjauan sektor kekal positif dengan harga minyak kini stabil di atas USD80/bbl. 

 

"Kami menjangkakan ketersediaan pesanan kerja di pasaran akan meningkat," katanya dalam nota penyelidikannya di sini hari ini.

 

Tambahnya, kontrak itu diberikan oleh EnQuest Petroleum Production Malaysia Ltd untuk tempoh 8 bulan, bermula Mac 2022 hingga Oktober 2022. 

 

Skop kerja terdiri daripada perkhidmatan  Hydraulic Workover Unit (HWU)  bersepadu untuk penyiapan semula kerja EnQuest dan kempen pengabaian telaga di luar pesisir Semenanjung Malaysia.

 

"Kontrak itu akan meliputi sehingga tiga platform dan sehingga 12 telaga yang dikendalikan oleh EnQuest. 

 

"Nilai kontrak adalah kira-kira RM30 juta. 

 

"Projek ini diharapkan dapat menyumbang kira-kira RM0.8 juta kepada pendapatan Kumpulan pada FY22 dan FY23, dengan mengandaikan gabungan margin keuntungan bersih sebanyak 5.6%," katanya. -DagangNews.com