Rainforest World Music Festival dan Borneo Jazz 2022 kembali pada 17-19 Jun 2022 | DagangNews Skip to main content

Rainforest World Music Festival dan Borneo Jazz 2022 kembali pada 17-19 Jun 2022

KUALA LUMPUR 26 Mei - Lembaga Pelancongan Sarawak (STB) membuka penjualan tiket bagi acara tahunan yang dinanti-nantikan peminat Rainforest World Music Festival (RWMF) dan Borneo Jazz.

 

Kaunter jualan akan dibuka secara serentak di Mid Valley Megamall, Kuala Lumpur dan The Mall Mid Valley Southkey, Johor Bahru dari 27 Mei 2022 hingga 29 Mei 2022, bagi mempromosi ulang tahun ke-25 festival muzik dunia yang dinanti-nantikan, Rainforest World Music Festival (RWMF) dan dan Borneo Jazz.

 

Seterusnya jelajah akan berakhir di Gurney Plaza, Pulau Pinang untuk tiga hari jualan dari 3 Jun 2022 hingga 5 Jun 2022.

 

Terdapat pelbagai aktiviti menarik yang barangan menarik untuk dimenang termasuk tiket percuma ke RWMF dan BJF. Selain itu, pengunjung juga akan dihiburkan dengan persembahan sape tradisional Sarawak.

 

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif STB bagi Komunikasi Pemasaran, Penyelidikan dan Perhubungan Korporat Swasta, Suriya Charles Buas berkata, pengalaman
menganjurkan konsert secara maya tahun lepas telah mendapat maklum balas yang berharga dengan membawakan dua eleman fizikal dan digital dalam memberikan yang terbaik dalam format hibrid.

 

"Oleh itu, tahun ini kami berusaha untuk membawa yang terbaik daripada kedua-dua acara ini.


 

Suriya Charles Buas
         Suriya Charles Buas

 

 

“Kami sangat teruja untuk mempersembahkan kedua-dua festival yang akan membawa dunia kembali bersatu bersama muzik. Kami merapatkan jurang masa lalu dan masa depan dengan mengekalkan serta mencipta semula warisan muzik dan tradisinya untuk tahun akan datang,” katanya.

 

“Melalui kedua-dua acara bertaraf antarabangsa ini, kami sedang membina ekosistem pelancongan muzik di Sarawak untuk memartabatkan negeri ini sebagai pusat kebudayaan dan muzik, selaras dengan matlamat STB untuk mempromosikan pelancongan yang mampan dan bertanggungjawab,” tambahnya.

 

Festival Muzik Dunia Hutan Hujan, bertemakan “Legendary Rainforest Celebration,” akan diadakan dari 17 hingga 19 Jun 2022. Penonton boleh menonton secara langsung dari rumah mereka dan platform tontonan dalam talian.

 

Lawati rwmf.net untuk maklumat lanjut dan membuat pembelian tiket. Pengunjung festival boleh mendapatkan tiket pada harga pra-jualan mengikut kategori iaitu Pas 1 Hari Dewasa (RM165), Pas 3 Hari Dewasa (RM405), Pas 1 Hari Kanak-kanak (RM85), Pas 3 Hari Kanak-kanak (RM195). ) dan Pas Pakej Keluarga 1 Hari- 2 Dewasa dan 2 Kanak-kanak (RM440). Tiket maya itu berharga RM25 bagi setiap blok mengikut jam.

 

 

rain

 

 

Sementara itu, bertemakan “Jazz in The Jungle”, Borneo Jazz edisi ke-17 akan diadakan pada 24 hingga 26h Jun 2022 di Coco Cabana, Miri dengan format hibrid buat kali pertama untuk mendekati peminat jazz di seluruh dunia. Untuk maklumat lanjut tentang festival atau untuk membeli tiket, lawati jazzborneo.com.

 

Bagi kategori awam, Pas 1 Hari berharga RM128 setiap tiket, Pas 2 Hari RM228 setiap tiket dan Pas 3 Hari RM338 setiap tiket. Bagi pelajar dan warga emas pula, Pas 1 Hari berharga RM88 setiap tiket, Pas 2 Hari RM128 setiap tiket dan Pas 3 Hari RM188 setiap tiket. Untuk tontonan maya, tiket berharga RM25 setiap blok satu jam. - DagangNews.com