K-KOMM | DagangNews Skip to main content

Warisan 500 tahun Tun Fatimah, Ratu Melaka terakhir ke skrin digital

TUN Fatimah, Ratu Melaka yang terakhir, terkenal dengan keberanian, kehalusan politik dan keazaman beliau sebagai tokoh penting dalam menetapkan warisan Melaka di sebalik pencerobohan Portugis pada awal abad ke-16.

Finas utamakan agenda bela nasib penggiat seni, tingkatkan imej filem tempatan

SEJAK ditubuhkan pada 26 Julai 1980 sehingga kini, telah banyak yang dilakukan oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) dalam memartabatkan industri filem tanah air.

 

Finas fokus usaha naik taraf aset, pembaharuan Akta 1981

HUBUNGAN antara industri perfileman negara dengan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) sangat berkait rapat.

 

Prof Dr Md Nasir terima kritikan bantu cari penyelesaian lebih baik

MENGGALAS tanggungjawab sebagai peneraju dalam sesebuah organisasi bukanlah satu perkara yang mudah, apatah lagi jika organisasi tersebut sering mendapat kritikan dan kerap menjadi buah mulut ramai berhubung pelbagai isu.

 

IPPTAR tawar 80 kursus tingkatkan kemahiran dalam bidang teknologi penyiaran

REVOLUSI Industri 4.0 (IR 4.0) yang berlaku pada masa ini menyaksikan teknologi digital mula menjadi tumpuan dunia merangkumi semua sektor industri.

 

IPPTAR komited bantu tingkat industri penyiaran negara

PERUBAHAN teknologi yang berlaku secara mendadak pada masa kini bukan sahaja telah mengakibatkan pelbagai sektor industri telah menerima kesannya, tetapi juga ia menyebabkan pola kehidupan manusia turut berubah.

 

Kumaran mahu guna pengalaman bantu IPPTAR muncul penyedia latihan terunggul industri penyiaran

INSTITUT Penyiaran dan Penerangan Tun Abdul Razak, atau lebih dikenali sebagai IPPTAR merupakan sebuah institusi latihan yang ditubuhkan dengan objektif asal untuk menyediakan kursus-kursus profesional dalam bidang penyiaran dan penerangan.

 

K-KOMM perkasa sektor ekonomi perkongsian dengan penubuhan jawatankuasa kebangsaan

KUALA LUMPUR 7 Sept - Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (K-KOMM) dan Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC) akan menubuhkan serta mempengerusikan secara bersama Jawatankuasa Ekonomi Perkongsian (SEC).

 

MDEC sasar latih 4,000 pekerja bebas digital lagi menerusi program GLOW Aspirasi 2022

PERKEMBANGAN teknologi maklumat yang berlaku kira-kira 20 tahun lalu telah merubah lanskap kehidupan masyarakat dunia pada ketika itu.

 

MCMC pertingkatkan kempen kesedaran atasi kegiatan scammer di Malaysia

KUALA TERENGGANU 5 Sept - Tahap kesedaran rakyat Malaysia terhadap aktiviti penipuan atau scam semakin meningkat hasil pelbagai kempen kesedaran yang dilaksanakan pelbagai pihak terutama kerajaan melalui Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (K-KOMM).

 

Subscribe to K-KOMM