Kenduri trak makanan percuma tarikan Jelajah Aspirasi Keluarga Malaysia Selangor | DagangNews Skip to main content

Kenduri trak makanan percuma tarikan Jelajah Aspirasi Keluarga Malaysia Selangor

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Kenduri trak makanan percuma bakal menjadi tarikan pada siri Jelajah Aspirasi Keluarga Malaysia (AKM) Selangor yang akan berlangsung di sekitar pekarangan Stadium Shah Alam, bermula 19 hingga 21 Ogos 2022.

 

Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (Kuskop) Datuk Suriani Ahmad berkata, sebanyak 40 trak makanan pelbagai jenis juadah disediakan oleh kementeriannya yang akan beroperasi bermula 4 petang hingga 7 malam, Jumaat ini.

 

“Dengan penganjuran kenduri trak makanan ini, pengunjung boleh menikmati pelbagai juadah secara percuma dan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob juga akan bersama-sama rakyat memeriahkan majlis,” katanya dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia terbitan Radio Televisyen Malaysia (RTM) hari ini.

 

Suriani berkata, AKM kali ini yang akan diterajui oleh Kuskop akan turut mengetengahkan keunikan cita rasa makanan negeri tersebut seperti mentarang masak lemak dan mee udang banjir, selain segmen bual bicara bersama Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Tan Sri Noh Omar pada 2 petang 20 Ogos dan pameran kerjaya.

 

“Secara keseluruhan, terdapat kira-kira 100 reruai usahawan industri kecil dan sederhana dan 109 aktiviti sepanjang tiga hari penganjuran dengan kali ini, Jualan Keluarga Malaysia akan dilaksanakan oleh koperasi,” katanya.

 

Suriani berkata, kementeriannya juga akan melaksanakan sesi padanan perniagaan yang akan diterajui SME Corporation Malaysia (SME Corp) dengan pihak (Kuskop) akan membawa syarikat utama mengadakan perjumpaan dengan usahawan baharu yang berpotensi memberi bekalan di samping meluaskan peluang perniagaan, Bernama melaporkan.

 

 

suriani
Datuk Suriani Ahmad

 

 

AKM Selangor yang dianjurkan Kuskop membawa tema ‘Usahawan Keluarga Malaysia Penggerak Ekonomi Negara'. - DagangNews.com