KPMG raih Anugerah Firma Penentuan Harga Pemindahan Malaysia Terbaik di ITR Asia-Pasifik 2022 | DagangNews Skip to main content

KPMG raih Anugerah Firma Penentuan Harga Pemindahan Malaysia Terbaik di ITR Asia-Pasifik 2022

KUALA LUMPUR 1 ​​Sept – Firma audit, KPMG dinobatkan sebagai Firma Penentuan Harga Pemindahan Malaysia Terbaik di Anugerah Cukai Antarabangsa Kajian Cukai (ITR) Asia-Pasifik 2022.

 

Anugerah tersebut adalah satu daripada 21 anugerah seluruh wilayah yang dimenangi oleh firma perkhidmatan profesional itu, membawa KPMG dinobatkan sebagai Firma Cukai Terbaik Asia-Pasifik.

 

Di peringkat serantau, KPMG juga meraih Anugerah Transaksi Cukai, Polisi Percukaian dan Firma Teknologi Cukai Terbaik.

 

Pencapaian ketara dalam pertikaian cukai membantu firma KPMG untuk dinamakan sebagai Firma Pertikaian Cukai Tahun Ini di Singapura, Hong Kong dan Taiwan. Selain Malaysia, firma KPMG juga diiktiraf atas kerja Pemindahan Harga mereka di India, Thailand dan Vietnam.

 

Kategori Tawaran Impak Tahunan Anugerah Cukai Asia-Pasifik ITR 2022 turut mengiktiraf tiga projek oleh firma KPMG, yang memerlukan nasihat yang sangat canggih untuk mengharungi tuntutan kompleks transaksi rentas sempadan berprofil tinggi.

 

Ketua Cukai KPMG di Malaysia, Soh Lian Seng berkata, pihaknya amat berbangga kerana dinamakan sebagai Firma Harga Pemindahan Malaysia Terbaik 2022.


 

Soh Lian Seng
                       Soh Lian Seng

 


Menurut beliau, pasukan Cukai di Malaysia menyertai rakan sekerja di seluruh rantau untuk meraikan acara kebangsaan dan anugerah serantau yang dimenangi itu.

 

"Penghargaan ini menunjukkan kepakaran percukaian KPMG yang meluas di seluruh rantau Asia Pasifik dan mendedahkan komitmen kolektif kami untuk terus memberikan nilai kepada pelanggan kami,” kata beliau dalam kenyataan di sini.

 

Sementara itu Ketua Cukai & Perundangan untuk KPMG Asia Pasifik, Lewis Lu berkata, pengiktirafan ITR terhadap KPMG sebagai Firma Cukai Terbaik Asia-Pasifik menggambarkan kepercayaan dan keyakinan pelanggan, dan kualiti nasihat yang KPMG berikan.

 

"Penekanan dan pelaburan kami dalam penyelesaian dan teknologi inovatif telah memberi manfaat kepada pelanggan kami dan menyediakan peluang dan pertumbuhan yang menarik untuk kakitangan kami,” jelasnya.

 

ITR merupakan penerbitan global terkemuka yang khusus untuk industri cukai antarabangsa, dan program anugerahnya mengiktiraf dan meraikan pencapaian firma cukai dan harga pindahan di seluruh dunia.

 

Terdapat tiga majlis anugerah yang dianjurkan setiap tahun, menonjolkan kerja paling mengagumkan yang dijalankan di Asia Pasifik, Eropah, Timur Tengah dan Afrika, serta kawasan Amerika. - DagangNews.com