Panduan mudah guna RFID, khusus pengguna lebuh raya PLUS di wilayah utara | DagangNews Skip to main content

Panduan mudah guna RFID, khusus pengguna lebuh raya PLUS di wilayah utara

 

 

SHAH ALAM 25 Sept - PLUS Malaysia melancarkan penggunaan teknologi RFID lebuh raya PLUS, khususnya di wilayah utara yang melakukan pembayaran tol menerusi teknologi RFID di plaza tol di Jambatan Pulau Pinang, laluan Sungai Dua-Hutan Kampung dan Lebuhraya Butterworth-Kulim.

 

Bagi melancarkan penggunaannya, PLUS Malaysia menyediakan 4 panduan mudah untuk difahami:

 

#Panduan 1
Sila pastikan Tag RFID dipasang mengikut panduan yang betul, sama ada di lampu hadapan atau cermin hadapan pada bahagian kiri kenderaan untuk menikmati pengalaman perjalanan yang lebih lancar dan selesa.

 

PLUS

 

 

#Panduan 2

Sila pastikan Tag RFID didaftarkan mengikut panduan diberi untuk menikmati pengalaman perjalanan yang lebih lancar dan selesa.

 

PLUS

 

 

#Panduan 3

Pastikan anda masuk dan keluar menggunakan lorong MyRFID yang betul untuk menikmati pengalaman perjalanan yang lebih lancar dan selesa.

 

PLUS

 

# Panduan 4

Pastikan baki Touch ‘n Go eWallet sentiasa mencukupi untuk pembayaran tol seterusnya menikmati perjalanan yang lancar ketika melalui plaza tol.
 

Sila klik pautan https://tngdigital.com.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai tambah nilai eWallet secara automatik.


 

PLUS

 

Sekiranya anda memerlukan maklumat lanjut, sila hubungi Touch ‘n Go Careline di careline@touchngo.com.my atau hubungi 03-2714 8888 (waktu operasi 8:00 pagi-8:00 malam, Isnin-Jumaat termasuk cuti umum). - DagangNews.com