Pendapatan Beauty & Co meningkat 60% pada FY2021, sasar penyenaraian di Bursa Malaysia 5 tahun lagi | DagangNews Skip to main content

Pendapatan Beauty & Co meningkat 60% pada FY2021, sasar penyenaraian di Bursa Malaysia 5 tahun lagi

Yap Yann Fang
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 28 Jun - Beauty & Co. berjaya meningkatkan hasil apabila mencatat pendapatan sebanyak 60% pada tahun 2020 dan 2021, walaupun berdepan cabaran pandemik.

 

Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Yap Yann Fang berkata, beliau turut yakin mencatat pendapatan sekurang-kurangnya pertumbuhan sebanyak 60% lagi bagi 2022, melihat pada permintaan.

 

Beliau berkata, mereka bermula dengan modal sebanyak RM3 juta pada 2018, dan berkembang kepada enam cawangan dalam tempoh setahun. 

 

“Kami yakin tentang sentimen dalam industri ini dan juga menyasarkan untuk mendapatkan tawaran awam permulaan (IPO) dalam tempoh lima tahun akan datang. 

 

"Kami telah didekati oleh pelabur yang telah menyaksikan ledakan itu, bertanya tentang rancangan pengembangan kami dan potensi mereka untuk melabur. Kami memberi tumpuan untuk meletakkan struktur syarikat yang mencukupi, dengan memperoleh pembiayaan yang betul dan meletakkan bakat mahir untuk mengutamakan kualiti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Beauty & Co. menerima perkongsian ekonomi dengan menawarkan platform bertaraf dunia untuk digunakan pengamal kecantikan dan kesihatan, dengan matlamat untuk memperkasakan mereka dan membina ekosistem baharu dalam industri tersebut.

 

Model perniagaan menawarkan ruang yang indah, teknologi terkini dan produk profesional kesihatan dan kecantikan global, melegakan kebimbangan pengamal tentang pajakan jangka panjang, pelaburan teknologi modal tinggi, kuantiti pesanan minimum untuk produk berkualiti tinggi dan lain-lain.

 

 

bco

 

 

Yap berkata, terdapat lebih 50,000 pengamal industri di Lembah Klang, dan matlamatnya apabila mereka memulakan konsep kerja bersama adalah untuk mewujudkan ruang untuk semua orang bekerjasama. 

 

"Konsep ini telah terbukti berkesan kerana pengamal hanya perlu membawa kepakaran mereka sementara kami menyediakan lokasi, mesin dan pemasaran serta bantuan pengurusan.

 

“Ia menang-menang bagi kedua-dua pihak melalui konsep perkongsian keuntungan ini kerana mereka boleh memanfaatkan klinik bertaraf dunia kami, dan kami boleh memanfaatkan pengalaman dan kemahiran mereka,” katanya.

 

 

bco

 

 

Beauty & Co., membuka premis utamanya di The Gardens, Mid Valley Megamall pada 2018, dan sejak itu telah berjaya berkembang ke enam cawangan di Lembah Klang dalam tempoh satu tahun. 

 

Cawangan mereka diluluskan Kementerian Kesihatan dan diawasi oleh doktor estetik berlesen LCP dan dilengkapi dengan teknologi dan mesin yang diluluskan Pentadbiran Makanan & Dadah (AS). - DagangNews.com