SCIB raih kontrak jalan raya daripada Masama bernilai RM36 juta | DagangNews Skip to main content

SCIB raih kontrak jalan raya daripada Masama bernilai RM36 juta

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 17 Mei - Sarawak Consolidated Industries Bhd (SCIB) telah memperoleh kontrak kejuruteraan, perolehan, pembinaan dan pentauliahan (EPCC) bernilai RM36 juta daripada Masama Sdn Bhd.

 

Dalam pemfailan Bursa Malaysia, SCIB berkata anak syarikat milik penuhnya SCIB Properties Sdn Bhd menerima surat pemberian kontrak EPCC daripada Masama pada Selasa.

 

SCIB berkata kontrak EPCC adalah untuk projek infrastruktur jalan raya di Sarawak dan dijangka berlangsung dari Mei 2022 hingga April 2023.

 

“Kontrak yang dijamin tidak akan memberi sebarang kesan ke atas modal saham terbitan dan pegangan saham pemegang saham besar syarikat.

 

"Kontrak yang dijamin tidak dijangka mempunyai sebarang kesan material ke atas aset bersih SCIB dan kumpulan syarikatnya bagi tahun kewangan berakhir 30 Jun 2022 (FY22).

 

“Sebarang keuntungan yang boleh diagihkan kepada kumpulan akan direalisasikan secara berperingkat sepanjang tempoh kontrak, berdasarkan kemajuan projek.

 

"Kontrak yang diperoleh ini dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan masa depan kumpulan sepanjang tempoh kontrak," tambahnya.

 

Saham SCIB dibuka satu sen atau 2.17% lebih tinggi pada 24 sen pagi ini, memberikan kumpulan itu permodalan pasaran RM136.78 juta. - DagangNews.com