SELGATE, Meditech jalin usahasama dalam perkhidmatan pengurusan peralatan bioperubatan | DagangNews Skip to main content

SELGATE, Meditech jalin usahasama dalam perkhidmatan pengurusan peralatan bioperubatan

Dari kiri ke kanan: L.N.Harish, Divesh N Sheth, Noor Hisham Mohd Ghouth dan Dr Muaz Omar pada majlis menandatangani perjanjian usaha sama di Shah Alam pada 15 Jun 2022.

SHAH ALAM 23 Jun – SELGATE Healthcare Sdn Bhd, cabang penjagaan kesihatan SELGATE Corporation Sdn Bhd, memeterai perjanjian usaha sama dengan Magna Meditech Sdn Bhd untuk perkongsian jangka panjang untuk meneroka peluang dalam ekosistem Perkhidmatan Sokongan Hospital iaitu Perkhidmatan Pengurusan Peralatan Bioperubatan.

 

Perkongsian dengan Magna Meditech adalah perjanjian bersejarah untuk SELGATE sebagai sebahagian daripadanya bersenam untuk membina kapasiti dan keupayaan melalui sokongan kewangan, operasi pengurusan dan pembangunan perniagaan seperti yang dinyatakan dalam Memorandum Memahami bahawa kedua-dua SELGATE & Magna Meditech telah memasuki pada 27 Januari 2022.

 

Usahasama ini akan melibatkan penubuhan SELCARE MEDITECH SDN BHD, yang akan mengembangkan penawarannya dengan menubuhkan Kumpulan Perniagaan Pusat untuk bioperubatan perancangan peralatan, perkhidmatan bekalan dan penyelenggaraan untuk semua hospital dan penjagaan kesihatan kemudahan di bawah SELGATE dan projek lain yang dipersetujui bersama.

 

Mewakili SELGATE Healthcare ialah Pengarah Eksekutif Noor Hisham Mohd Ghouth dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Dr Muaz Omar. Sementara itu, menandatangani bagi pihak Magna Meditech ialah Pengarah Urusan Kumpulannya, Divesh N Sheth dan Ketua Pegawai Eksekutif, L.N.Harish.

 

Noor Hisham berkata, sebagaimana SELGATE membayangkan dirinya sebagai salah satu pemain utama dalam Industri penjagaan kesihatan Selangor, misi kami adalah untuk membina lebih banyak kemudahan penjagaan kesihatan di Selangor, khususnya di kawasan yang kurang mendapat perkhidmatan dari segi akses dan mampu milik.

 

"Kami cuba mengisi kekosongan dalam pasaran ini dengan menyediakan harga berpatutan penjagaan yang berkualiti.”

 

“Kami percaya bahawa kami boleh memanfaatkan pengetahuan dan kepakaran Magna Meditech untuk menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan berkualiti standard global dan perundingan mengenai Sokongan Perkhidmatan melalui perkongsian ini.

 

Selain itu, kami juga bekerjasama rapat dengan satu sama lain dalam perancangan dan pembangunan lebih banyak makmal diagnostik dan pusat dialisis pada masa hadapan,” tambah Noor Hisham pada majlis menandatangani perjanjian usaha sama dan pemegang saham itu pada 15 Jun lalu.

 

 

selgate

 

selgate

 

 

Yang turut hadir ialah CEO Magna Meditech, L.N Harish; Pengarah Urusan Kumpulan Magna Meditech, Divesh N Sheth dan CEO SELGATE Healthcare, Dr Muaz Omar.

 

Dr Muaz berkata, “Kerjasama ini merupakan tambahan yang bagus kepada pertumbuhan SELGATE Healthcare strategi dan menawarkan sokongan padu untuk perniagaan kami.

 

"Melalui usaha sama ini, ia boleh mengukuhkan kedudukan kewangan kami melalui kepelbagaian operasi kami dan dengan itu hasil aliran. Kami yakin bahawa operasi ini akan melengkapkan tawaran semasa kami khususnya operasi hospital kami, yang akan beroperasi tidak lama lagi," kata beliau.

 

Magna Meditech kata Divesh, akan membantu dari segi perundingan dan perancangan, pembekalan dan pemasangan, pengurusan aset dan penyediaan Perkhidmatan Sokongan Hospital serta membangunkan rantaian nilai penjagaan kesihatan baharu dan perkhidmatan berkaitannya untuk memenuhi Pasaran Malaysia.

 

SELGATE dan Magna Meditech ingin meneroka bidang Sokongan Hospital yang lain Perkhidmatan seperti Facility Engineering Maintenance Services (FEMS), Pembersihan Perkhidmatan (CLS), Perkhidmatan Pengurusan Sisa Klinikal (CWMS), dan Linen & Dobi Perkhidmatan (LLS). - DagangNews.com